Gå til innhold

Detonator 41.03 virker dårligere på ytelse enn 40.72 ....

MrGod

Anbefalte innlegg

En ting jeg la merke til når jeg installerte de nye Detonator-driverene var NView endringene. Når jeg ser på film i fullscreen på TV'en så blir alt gromsete, men i vindu så er kvaliteten bra.

Dette hente ikke med 40.72 driverene. Der fungerte nView tilfredstillende (dvs helt klart bilde). Skjønner ikke helt hva som er galt, men kan dette være en BUG i de nye driverene?

Noen andre som har opplevd/testet dette?

Ellers så virker jo driverene ikke noe raskere i 3D mark enn 40.72 driverene.. hmm..

Det eneste positive med de nye driverene såg ut til å være at Detonator har fått inn en ny funksjon, der faktisk filmen i fullscreen utnytter hele tv-skjerm størrelsen! :grin: POSITIVT

Noen som har merket noen andre positive/negative endringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-03 14:47, skrev MrGod:

legger Nvidia de opp på sin side da? Tror ikke det..

Så vidt jeg har forstått så er det noen Guru'er som lager disse driverene selv.. (får håpe jeg ikke sier noe feil no da)

Driverene legges ut på denne siden:

41.03 er faktisk på Nvidia sin side så du tar feil. Det er de offesielle driverne for Quadro skjermkortene. Men den funker også til vanlige TNT/Geforce kort.

Lenke til kommentar

Jeg testet også ut 41.03, og jeg fikk også problemer med nView. Bl.a er det umulig å skjule oppgavelinjen dersom man bare ville ha den på den ene skjermen, samt at TV-ut klikka m0ng0 (ingen bilde på TV). Selv ikke med TVTool ble dette fikset

Påstod i tidligere poster at problemer i enkelte spill, bl.a UT2003, ble fikset med 41.03. Imidlertid har det senere vist seg at disse problemene skyldtes selve spillet, og ikke driveren.

Har nå gått tilbake til en WHQL-sertifisert utgave av 40.72 (kan lastes ned fra Guru3D, og jeg er kjempefornøyd med denne...

Lenke til kommentar

Jeg ser film bildet på pc skjermen,men på tv'n er det helt svart.

Dette er kun med 40.** driverne..

Noen som vet hva dette kan komme av?

30.82 funker det helt fint med.

Velger kloning i nview,så spretter bildet opp på tv'n og alt funker som en drøm.

Men med 40 driverne er bildet i media player og andre spillere helt mørkt..hører bare lyden.

Har avinnstalert 30.82 driverne HELT før jeg la inn 40.** driverne..men ingen av dem funker like bra som 30.82

Synd siden jeg fikk mye bedre 3dmark score med 40.72 :sad:

Gidder liksom ikke bytte driver hver gang jeg skal se film.

Lenke til kommentar

JEPP! Dette vet jeg svaret på!

Når du velger CLONE må du huske å sette TV/PAL som primary display (hake av en boks). Ellers så vil ikke filmene du spiller av komme opp. Gjør du dette rett, så skal du få film på TV og svart på monitor :grin:

Skjermen din skal da slå seg ned i 1024x768 60 Hz ...

Hjalp det eller? :grin:

Lenke til kommentar

oki,men hvordan får jeg bildet tilbake på pc skjermen da?

Må jeg se på tv'n og stille tilbake derfra..eller er det en hurtigknapp "Esc" ??

Har stuka med detta gud veit og mange ganger,men aldri skjønt spesielt mye av det :smile:

Kan jo prøve det du sier her når jeg får tid.

Finnes det noe program som fjerner detonator drivere over 40.** helt?

Jeg går i remove programs og gjør det.

Når jeg skulle innstalere 40.72 sist,så fikk jeg en error melding ang noe i nview når maskinen akkurat hadde bootet opp..

Fikk ikke det etter at jeg hadde innstalert 30.82 driveren etterpå.

[ Denne Melding var redigert av: Mio på 2002-11-06 21:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 20:43, skrev MrGod:

Men visst de hadde klart å fått ytelsen til 40.72 & funksjonen med å få FULLscreen på TV'en (dvs at ikke 25" av 29" brukes)..Då hadde det blitt en fullkommen driver!
:grin:
Venter på neste versjon ... :smile:

Hva mener du med det? Jeg har 29" TV og har alltid fått full skjerm uansett åssen driver jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...