Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk prioriterer


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har opplevd alskens problemer med trådløse nettverk, uforklarlige problemer. Nå i det siste har det gått knirkefritt, inntil broren min kom innom og benyttet seg av den stasjonære PC-en som også automatisk tilkobles det trådløse nettverket. Kan det være at nettverket "prioriterer" akkurat den maskinen framfor min (bærbare)? Det virker rart, men det er et rart sammentreff at internetten plutselig forsvinner og dukker opp igjen.

 

Problemet ter seg for øvrig slik at den finner nettverket, ikke klarer å gå innpå nettet, eller at den ikke finner det trådløse nettverket osv. Mye styr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har opplevd alskens problemer med trådløse nettverk, uforklarlige problemer. Nå i det siste har det gått knirkefritt, inntil broren min kom innom og benyttet seg av den stasjonære PC-en som også automatisk tilkobles det trådløse nettverket. Kan det være at nettverket "prioriterer" akkurat den maskinen framfor min (bærbare)? Det virker rart, men det er et rart sammentreff at internetten plutselig forsvinner og dukker opp igjen.

 

Problemet ter seg for øvrig slik at den finner nettverket, ikke klarer å gå innpå nettet, eller at den ikke finner det trådløse nettverket osv. Mye styr.

6998710[/snapback]

 

Har ingen løsning, men et trist faktum: det er mange trådløse produkter som ikke fungerer sammen, da spesielt eldre maskinvare. Kanskje jeg er gammeldags, men jeg ville nok strukket en kabel til den stasjonære PCen.

 

Til alle andre, jeg har ikke løst prblemet, hadde bare lyst å informere om at det nok ikke er en bevisst prioritering, det er heller et kompatibilitetsproblem!

Lenke til kommentar
Har ingen løsning, men et trist faktum: det er mange trådløse produkter som ikke fungerer sammen, da spesielt eldre maskinvare. Kanskje jeg er gammeldags, men jeg ville nok strukket en kabel til den stasjonære PCen.

6998838[/snapback]

Neida, antakelig nok er det det beste, den hadde kabel før, men vi måtte flytte nettverket litt (eller ruteren, eller hva det nå heter). Får kjøpe en laaang kabel, og dessverre så så jeg nok slike svar i vente ;) Det er så fantastisk mye rart som kan skje med trådløse nettverk, og ofte er det helt absurde løsninger som gjør susen. Ikke i dette tilfellet, da :no:

Lenke til kommentar
Hvis du har mulighet til å prøve annet trådløst utstyr så kan det også være lurt. En annen ting kan være å oppgradere firmware for routeren. Det er et slags OS for routeren, og du finner oppdateringer på hjmmesiden til de som lagde den.

7000784[/snapback]

Har lastet ned nyeste firmavare til ruteren, men det har ikke fikset problemet.

Har dog tidligere hatt suksess med å oppgradere firmavare til en ruter. Nytt utstyr blir ikke aktuelt, da det sikkert vil oppstå andre problemer, problemene kan være så udefinerbare. Men takk uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...