sonne Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 For noen dager siden fikk jeg følgende meldinger da jeg startet maskinen. CMOS settings wrong CMOS memory size wrong Jeg tror jeg fikk fiksa dette i bios, for maskina funka etterpå. Men så når jeg trykker Min Datamaskin->Egenskaper står det at jeg har AMD Athlon Processor 1,24 GHz. Når jeg startet maskina står det 1250 MHz. Jeg skjønner ikke helt dette fordi jeg har AMD xp 2000. Skal ikke det vært 1.67 GHz? Er det som det skal være eller er det noe galt med pcen? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det er nok bare biosen har nok blitt resatt (sansynligvis flatt bios-batteri). Derfor er front-busshastigheten satt til defult 100MHz i stedet for 133MHz. (12,5*100MHz=1250MHz 12,5*133MHz=1662,5MHz) Lenke til kommentar
sonne Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 takk, det er bra nå. flat bios batteri? er det farlig eller? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det er ikke farlig bare irriterende å vite at folk kan komme forbi biosspassord og at du må sette inn tidsinnstillingene på nytt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå