tunam85 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Tok idag og rensa pc for støv med en hårføner,og det gjorde susen!Kabinett-temperatur gikk ned 5 grader til 25,skjermkort ned 5 grader til 30 og harddisk ned 3 grader til 28 ifølge Speedfan.Dakar min pc som har svetta i nesten et år.Trenger vel ikke noe luft på boks,bare bruk en hårføner. Endret 4. oktober 2006 av tunam85 Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Selv bruker jeg min 0,6 liters draktgassflaske til dykking til å støvblåse pc'n - 200 bar rett ut, alt forsvinner (faktisk ramvifta ved én anledning også) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Akkurat nå fikk jeg en vill ide om luftkompressor Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Akkurat nå fikk jeg en vill ide om luftkompressor 7017769[/snapback] Vill ide?? va er vilt me det?? det er jo ikke så mye trykk i en kompressor da..... gjort det mange ganger... greit fordi du får blåst godt ut av strømforsyninga å sånn...... Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 bruker trykkluft på jobben, funker faktisk kjempegodt. bare holde vifter fast med en pinne eller no Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Bruker en kraftig fotpumpe ala gummibåt. Funker som bare juling, og jeg slipper å frykte olje og graps fra kompressorer. En slik koster vel en hundrings. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Gratis luft på bensinstasjoner hadde jo vært genial. Lenke til kommentar
Vigge Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Trykkluft på boks fungerer helt fint til små service og presisjonsrens. bruker det selv på kvartal servicene på pcene. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 hei, vær forsikrig med kompressorer, endel av disse blander inn en liten del med olje, dette er _ikke_ bare for maskinen! (ps: vifter kan også gå i stykker av for mye luft) Musa Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg foretrekker høytrykkspyler, da forsvinner støvet og maskinen blir skinnende ren! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bruker en luft-på-boks fra clas ohlson. Er av den typen som er beregnet på datautstyr. Alltid like gøy og se hvor mye støv det har samlet seg opp i radiatoren etter en måned eller to. Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg bruker min egen luft under nesa :!: Funker Best:) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har lakksprøyte (Liten, modellbyggesak) Oljefri og grei. Ikke allverdens trykk men plenty til å rense ut støv i en PC. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg bruker min egen luft under nesa :!: Funker Best:) 7043220[/snapback] Passe på at du ikke drikker noe først eller at noen forteller en svenskevits i bakgrunnen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg bruker min egen luft under nesa :!: Funker Best:) 7043220[/snapback] Faktisk ikkje, du får det mykje reinare med trykkluft. For ikkje å snakke om den fordelen at du ikkje får eit halvt tonn støv inn alle hol i hovudet. Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvorfor skal alle blåse bort lufta? Synes støvsuger funker perfekt jeg =) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Fordi det er en viss risiko forbundet med å bruke støvsuger. Spesielt hvis endestykket du bruker er av metall. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ang støvsuger så anbefales det å bruke spesialstøvsugere som er antistatiske. Dette grunnet at vanlige støvsugere ofte danner seg mye statisk elektrisitet i munningen når sttøv etc flyr inn i munningen, dette kan gi "støt" til hovedkort eller andre komponenter og dermed kan ta knekken på disse komponentene. Dermed så er det en risiko å benytte seg av vanlige husholdnings støvsugere. Personlig bruker jeg trykkluft på boks og renser en gang i halvåret ca. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Fordi det er en viss risiko forbundet med å bruke støvsuger. Spesielt hvis endestykket du bruker er av metall. 7045212[/snapback] Plast er vel ikke noe bedre enn metall når det gjelder statisk elektrisitet, heller motsatt. Så man er nok ikke trygg selv om støvsugeren har plastrør. Og selv om PC'en starter som vanlig etter rengjøringen, er det ikke 100% sikkert at det gikk bra. Skader pga. statisk elektrisitet kan godt vise seg et par måneder senere. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Fordi det er en viss risiko forbundet med å bruke støvsuger. Spesielt hvis endestykket du bruker er av metall. 7045212[/snapback] Plast er vel ikke noe bedre enn metall når det gjelder statisk elektrisitet, heller motsatt. 7045450[/snapback] Det er riktig, men når han nevnte dette tenkte han nok mer på at metallet kunne ta borti hovedkortet og kansje kortslutte noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå