Erelend Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Noen som har noen tips til en nybegynner i Painter? Jeg har tegnebrett men er desverre ikke så flink til å tegne/male. Noen tips? Tutorials? Thom Merlin? Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Dette skrev jeg i Kreativitetstråden : Painter er veldig enkelt og greit.Det viktigste er Opacity(samme som på photoshop vil jeg tro) Resat og bleed. Bleed bestemmer hvor mye som blandes i hop. Hvis du vil ha det mjukt tar du denne på 80-100%. Hvis du tar reset på 0% vil du kunne "male" uten farger, blir som med en pensel uten maling, og brukes for å jevne overganer og sånt. Selv bruker jeg oil pastels brushen, du får bare prøve deg fram Painter er et male/tegne program så å kunne male/tegne er absolutt en fordel. Legg merke til hvordan jeg laget bjørnen. Først fargela jeg den brun, så la jeg på skygger/lys. Kladden er det viktigste, utrolig viktig at allt stemmer. Det er her jeg slørver mest :/ Håper det ga noen mening. Har bare holdt på med Painter i 4 måneder så er ingen ekspert akkurat Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 takker.. hjalp litt... bare legge meg i trening ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå