Maagnus Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei ! Som emnetittelen sier så lurer jeg på om det er mulig og fjerne strekkmerker ? Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det sies at det skal være mulig å fjerne strekkmerker med laser. http://www.laserklinikken.no/ Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Noen sier man kan smøre på kokosmelk...men spør på en helsekostbutikk eller noe om dette stemmer... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det spørs vel egentlig også på hvor på kroppen de er. Er det på magen etter en graviditet er så vidt jeg vet også huden der ganske løs og da er det mulig å få området med strekkmerkene skjært ut, huden strukket ned og navlen sydd inn det som da blir den nye midten av maven. Det høres ganske drøyt ut og du må gå med bandasjeting i tre+ måneder og det er ikke helt helbrert før omtrent et år senere, men alt i alt et relativt enkelt inngrep. ~30 000-40 000,- tror jeg prislappen er, men det varierer nok også en del. Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det spørs vel egentlig også på hvor på kroppen de er. Er det på magen etter en graviditet er så vidt jeg vet også huden der ganske løs og da er det mulig å få området med strekkmerkene skjært ut, huden strukket ned og navlen sydd inn det som da blir den nye midten av maven. Det høres ganske drøyt ut og du må gå med bandasjeting i tre+ måneder og det er ikke helt helbrert før omtrent et år senere, men alt i alt et relativt enkelt inngrep. ~30 000-40 000,- tror jeg prislappen er, men det varierer nok også en del. 7030469[/snapback] Høres jo ut som litt av en prosedyre..tror jeg hadde prøvd kokosmelken først ihvertfall:) Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Noen sier man kan smøre på kokosmelk...men spør på en helsekostbutikk eller noe om dette stemmer... 7030372[/snapback] jeg har også hørt det..skal funke etter det jeg har hørt Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 strekkmerker er jo på på mange måter et arr. de vil vel blekne og bli mindre synlige med årene. men har aldri hørt at det er mulig å fjerne strekkmerker. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Strekkmerker er omtrent som arr; vanskelige å få vekk, men de fader etter hvert. Jeg har min andel, og da jeg først oppdaget dem slet jeg lenge med tanken på hvor drøyt det var at jeg hadde noe jeg trodde bare gravide kvinner fikk. Faktisk er det slik at over 25% av menn også får strekkmerker. Noen får det av å legge på seg, bodybuildere har lett for å pådra seg noen når musklene vokser fortere enn huden, og noen igjen får dem uten at det er så godt å si hvorfor. Det er dog viktig å påpeke at det er helt normalt og ikke noe å skamme seg over. EDIT: Jeg har hørt at det skal være mulig å fjerne dem med laser, men jeg kan tenke meg at dette blir svært omstendelige greier siden strekkmerker som regel dekker større områder enn f.eks. arr. Hvor vellykket operasjonene er skal visst også variere. Ikke noe jeg ville satset sparepengene på, med andre ord. De blir usynlige nok etter hvert. Endret 10. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Maagnus Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har det på hoftene. Har fått det etter mange år med ''sagging'' ... Satser på de forsvinner med årene.. Men kan jo teste med kokosmelk og se om det funker Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har det på hoftene. Har fått det etter mange år med ''sagging'' ... Satser på de forsvinner med årene.. Men kan jo teste med kokosmelk og se om det funker 7046625[/snapback] Ja kokosmelken er jo er billig alternativ isåfall....men oppdater oss om hvordan det går hvis du velger å prøve det ut da så får vi høre om det virkelig er lurt å høre på gamle kjerringråd:) Lenke til kommentar
Lykkelita Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Dersom en får strekkmerker av å legge på seg, blir ikke disse langt mindre synlige dersom en går ned i vekt igjen? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Dersom en får strekkmerker av å legge på seg, blir ikke disse langt mindre synlige dersom en går ned i vekt igjen? 7069121[/snapback] Nei. Man får ikke bare strekkmerker av å legge fort på seg, man får det også av å gå raskt ned i vekt. Hvis strekkmerkene først har kommet, har de kommet for å bli og de fleste har strekkmerker, hvert fall jenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå