Gå til innhold

Hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Min maskin heter Cybercom 3,4 GHz, harddisk 250 GB, grafikkkort: Nvidia Geforce 6610 XL, TwinMOS 2048 MB dual, DDR PC 3200 400MHz (1024 MB * 2 stk = 2048 MB)

Jeg ønsker å kjøpe skjermkort derfor jeg spørrer dere som har erfaring med skjermkort som passer til datamaskin min. Se bilde:

Hva anbefaler dere at jeg skal kjøpe Nvidia, XFX, Asus, Gainward, Sapphire Radeon og Power Radeon eller noe annet merke?

Hvorfor jeg spørrer dere om skjermkort årsak jeg har Nvidia 6610 XL som er problem å spille med FS 2004 og ny Fligt Simulator X. Den som jeg startet med flyet plutselig det ble restartet seg selv. Merkelig... :hmm:

Jeg har spill som heter "Oblivion" som krever mye grafikk og andre også.

Det funker helt perfekt uten problem. :thumbup:

Men hvorfor akkurat den typer FS 2004 og ny Flight Simulator X.

Men min drøm elsker jeg fly med simulator. Uff, problem... :hrm:

Har dere noe råd av dette?

Tusen takk for hjelpen!

PS: Jeg skriver kanskje noe feil setninger, beklager, på grunn av jeg er en døv mann. Jeg håper at dere forstår alt hva jeg skrevet om.

Dere er verdi som hjelper andre og meg også. Tusen takk for hjelpen.

Mvh Lillemester

post-70643-1159951926_thumb.jpg

post-70643-1159951993_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du trenger nytt skjermkort. Om jeg har forstått deg rett så kan du kjøre blant annet Oblivion og andre spill fint, men har problemer med FS 2004 og Flight Simulator X.

Det første jeg vil anbefale deg å prøve er å laste ned nye drivere til skjermkortet ditt. Det finner du HER =)

Mvh Martin

Edit: Tror nok jeg misforsto litt ja...hør på Simen1 ;)

Endret av Mongster
Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt har en PCI-express port for skjermkort så det er ganske lett å oppgradere. Resten av PCen din er bra nok i massevis for de fleste spill så det er nok skjermkortet som er årsaken til dårlig ytelse.

Skjermkortet du har nå ligger i prisklassen rundt 500kr så du bør ut med en god del over det for at det skal være noen vits å oppgradere. Du skriver ikke hvilken prisklasse du kan tenke deg, men her er noen eksempler på hva som kan lønne seg å kjøpe:

Geforce 7600GS fra 970kr

Geforce 7600GT fra 1275kr

Radeon X1900GT fra 1659kr

Geforce 7950GT fra 2354kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...