Gå til innhold

"Gammel" AMD-maskin selges. Prisant.?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å selge min gamle stasjonære PC, og trenger derfor en prisantydning, for å se hva jeg rettferdig kan kreve for den.

Hardware er som følger:

Hovedkort: Abit NF7v2.0

Prosessor: AMD Athlon XP 1700+ T-breed B (Er ganske enkelt overklokket til rundt 1800 MHz.)

Minne: 256MB DDR-RAM PC2700 + 256MB DDR-RAM PC3200

Skjermkort: Creative GeForce 4 TiEttellerannet(4200 tror jeg?)

Harddisk: WD Caviar 120GB

Noe mer som kan være interessant å vite om maskinen? Vil det lønne seg å heller selge den i deler? Som hel maskin vil den selvfølgelig være i et kabinett, med en ganske ny strømforsyning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et estimat fra meg:

Hovedkort med innebygget nettverksbrikkeog lydbrikke: 100kr

Prosessor: 100kr

Minne: 200kr

Skjermkort: 200kr

Harddisk: 200kr

Kabinett: 200kr?

Strømforsyning: 200kr?

Totalt: 1200kr

I tilfelle det er med CD-brenner, DVD-leser, tastatur, mus og 17" CRT-skjerm så kan du jekke prisen opp til ca 1800kr.

Lenke til kommentar

Det kommer stadig noe nytt og mye bedre. Ytelsen går stadig oppover selv om man kjøper PC for omtrent samme summen (10.000 kr). Det fører naturlig nok til at prisen på gammelt utstyr stuper selv om det er like bra nå som da du kjøpte det for noen år siden. F.eks vil en 4 år gammel pc være omtrent like mye verd nå om man betalte 10.000 eller 20.000 for den i sin tid.

Det kan være noe til ettertanke når man skal kjøpe nye PC. Betaler man dobbelt så mye så blir det ikke neppe dobbelt så bra eller varer dobbelt så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ikke umulig Simen har større oversikt over bruktmarkedet enn det jeg har, men jeg synes prisanslaget for ihvertfall CPU og Ram er altfor lavt. (HK ble oversett ser det ut til også).

I disse tider har jo også RAM-prisene økt betraktelig og ingen selger DDR-brikker til så lav pris.

XP CPU'er (selv om jeg anser det som "trash") går fremdeles som "varmt hvetebrød" til AMD-fans til horrible priser på bruktmarkedet (min ringe mening). :)

Så jeg vil si at det ikke bør være umulig å få ca. kr.1500++ for det som listes opp i første post av trådstarter.

HK'et er vel også en klassiker som også bør gi bra pris til de som faktisk vil ha utrangerte AMD-systemer (og det er faktisk en del):

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...