Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg har et bilde som jeg vil ha trykket på lerret... Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få gjort dette? Har vært i kontakt med Janpanfoto og Fotoknutsen, men fotoknutsen tar bare rektangulære bilder, og Janpanfoto kunne visst ikke trykke bildet i sepia (av en eller annen grunn) - de sier bilder i sepia kun kan lages fra negativer, ikke fra digitale filer. Men det er i alle fall noen som kan! For jeg har sett noen som har fått trykket sepiabilder som er tatt med digitalkamera.... Men hvor?? Håper noen kan hjelpe meg med dette, for jeg er så fornøyd med bildet hilsen Camilla Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Allkopi? Hvis du gjør om bildet selv til sepia er det jo som et vanlig fargebilde å regne, så da kan de jo ikke "nekte"? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kanskje denne tråden kan hjelpe Lenke til kommentar
bullefnatt Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 http://www.glansbilde.no/ er en nettbutikk som printer og monterer på lerret, veldig flinke. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg har et bilde som jeg vil ha trykket på lerret... Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få gjort dette? Har vært i kontakt med Janpanfoto og Fotoknutsen, men fotoknutsen tar bare rektangulære bilder, og Janpanfoto kunne visst ikke trykke bildet i sepia (av en eller annen grunn) - de sier bilder i sepia kun kan lages fra negativer, ikke fra digitale filer. Men det er i alle fall noen som kan! For jeg har sett noen som har fått trykket sepiabilder som er tatt med digitalkamera.... Men hvor?? Håper noen kan hjelpe meg med dette, for jeg er så fornøyd med bildet hilsen Camilla 6996714[/snapback] Gå inn på www.allkopiprivat.no Der kan du gjøre slikt Endret 13. oktober 2006 av andreash Lenke til kommentar
bullefnatt Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Jeg har et bilde som jeg vil ha trykket på lerret... Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få gjort dette? Har vært i kontakt med Janpanfoto og Fotoknutsen, men fotoknutsen tar bare rektangulære bilder, og Janpanfoto kunne visst ikke trykke bildet i sepia (av en eller annen grunn) - de sier bilder i sepia kun kan lages fra negativer, ikke fra digitale filer. Men det er i alle fall noen som kan! For jeg har sett noen som har fått trykket sepiabilder som er tatt med digitalkamera.... Men hvor?? Håper noen kan hjelpe meg med dette, for jeg er så fornøyd med bildet hilsen Camilla 6996714[/snapback] Gå inn på www.allkopiprivat.no Der kan du gjøre slikt 7060290[/snapback] Ellers så kan du gå inn på http://www.glansbilde.no/ der får du akkurat den størrelsenr du vil ha, de tilpasser størrelsen etter ditt ønske. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvorfor er all skikkelig trykk så hinsides dyrt? 890 kr for 20x30 er ikke akkurat billig, selv om kvaliteten sikkert er veldig god. Lenke til kommentar
bullefnatt Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvorfor er all skikkelig trykk så hinsides dyrt? 890 kr for 20x30 er ikke akkurat billig, selv om kvaliteten sikkert er veldig god. 7063712[/snapback] Hmm tror det koster ca 690kr for 20x30 cm lerrets print som er ferdig montert på blindramme. Tror du får billigre allternativer men da får du det du betaler for. Jeg har testet to levrandører på dette med lerret og det er stor kvalitets forskjell. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Janpanfoto kunne visst ikke trykke bildet i sepia (av en eller annen grunn) - de sier bilder i sepia kun kan lages fra negativer, ikke fra digitale filer. Har aldri vært borte i en labmaskin som ikke kan lage sepia fra digitale filer... så det må være tull. Kan hende du får et annet svar om du prøver en annen JP filial. Lenke til kommentar
fotogeek Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvorfor er all skikkelig trykk så hinsides dyrt? 890 kr for 20x30 er ikke akkurat billig, selv om kvaliteten sikkert er veldig god. 7063712[/snapback] på allkopiprivat får du ett 40x40 for i underkant av 600 kroner... jeg bestilte bilde fra de og kvaliteten var veldig bra Lenke til kommentar
alboyg Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har sjekket litt rundt og grunnen til at bl.a allkopi/snarkopi er litt rimligere enn f.eks glansbilde eller andre pro baserte labber er utstyret bildene blir laget med, allkopi/snarkopi bruker ikke engang UV blekk, og kunne ikke gi noe garanti for levetid etter 2-4 år, glansbilde eller andre registrerte epson pro/digigraphie labber garanterer levetid på 60-100 år noe som er på lik linje eller bedre enn tradisjonell kjemisk (Silver Halide) kopiering, det kan faktisk til og med sammenlignes med baryth, så dette blir litt som og sammenligne en gammel Fiat med en 2006 modell Jaguar, det er liten tvil hva som holder lengst, ser best ut, og ikke minst holder den standarden bildene dine fortjener, hvis disse tingene ikke betyr noe for deg/dere er allkopi/snarkopi det riktige valget... Lykke til... Hvorfor er all skikkelig trykk så hinsides dyrt? 890 kr for 20x30 er ikke akkurat billig, selv om kvaliteten sikkert er veldig god. 7063712[/snapback] på allkopiprivat får du ett 40x40 for i underkant av 600 kroner... jeg bestilte bilde fra de og kvaliteten var veldig bra 7087458[/snapback] Lenke til kommentar
allkopisten Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hei, jeg jobber i Allkopi og vi garanterer 15 år innendørs holdbarhet på lerretene våre! Hvis det ikke holder så lenge så gir vi deg et nytt print. Vi bruker også UV blekk. Allkopisten Har sjekket litt rundt og grunnen til at bl.a allkopi/snarkopi er litt rimligere enn f.eks glansbilde eller andre pro baserte labber er utstyret bildene blir laget med, allkopi/snarkopi bruker ikke engang UV blekk, og kunne ikke gi noe garanti for levetid etter 2-4 år, glansbilde eller andre registrerte epson pro/digigraphie labber garanterer levetid på 60-100 år noe som er på lik linje eller bedre enn tradisjonell kjemisk (Silver Halide) kopiering, det kan faktisk til og med sammenlignes med baryth, så dette blir litt som og sammenligne en gammel Fiat med en 2006 modell Jaguar, det er liten tvil hva som holder lengst, ser best ut, og ikke minst holder den standarden bildene dine fortjener, hvis disse tingene ikke betyr noe for deg/dere er allkopi/snarkopi det riktige valget... Lykke til... Hvorfor er all skikkelig trykk så hinsides dyrt? 890 kr for 20x30 er ikke akkurat billig, selv om kvaliteten sikkert er veldig god. <{POST_SNAPBACK}> på allkopiprivat får du ett 40x40 for i underkant av 600 kroner... jeg bestilte bilde fra de og kvaliteten var veldig bra <{POST_SNAPBACK}> <{POST_SNAPBACK}> Endret 3. januar 2008 av allkopisten Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 1. Kjøp heller en billig t-skjorte 2. Klipp ut en firkant i ønsket størrelse 3. Print på papir for overføring til tekstil 4. Stryk bildet på firkanten ... og voila! Ekte lerret-trykk.... hehe..... hm... eller ikke. Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei Vet ikke om Dere har kommet frem til noe alternativ her, men jeg fikk for litt siden en mail fra Fotoknutsen kundeservice ang. digitale bilder på lerret. Her kunne en bestille 30x40 bilde på lerret, ferdig oppspent på ramme for 369,- JD Lenke til kommentar
bullefnatt Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm dette var rart for jeg har faktisk ringt til Allkopi i Oslo og snakket med dem om dette med holdbarhet. Ut i fra tilbudet som er på Allkopi privat sidene så er det ikke UV blekk. Men jeg kunne få print med UV blekk men da kostet det akkurat det samme som om jeg bestilte fra en prolab. Så før du begynner og kjefte på andre som sikkert har fått samme info som alboy, så må man kanskje informere deres ansatte i allkopi om hva man gir ut av informasjon over telefon. Litt skremmende spør du meg ... Lenke til kommentar
allkopisten Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei, beklager at du oppfattet det som kjeft. Det var kun de par første ukene i September at vi kjørte uten UV blekk. Alt som produseres nå produseres med UV blekk. Det betyr at du får billigere bilder på www.allkopiprivat.no med samme resultat som om du bestiller fra en Prolab, slik som du sier. Det er mulig ikke alle ansatte har blitt informert tilstrekkelig om dette, så mulig det er derfor du har fått feil info. Jeg skal informere alle Oslo avdelingene og sørge for at sidene er oppdatert. Takk for hjelpen med å få oppklart dette:) Med vennlig hilsen, Allkopisten Endret 3. januar 2008 av allkopisten Lenke til kommentar
allkopisten Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Da er www.allkopiprivat.no oppdatert med korrekt info om at vi bruker UV bestandig blekk og holdbarheten på dette. Endret 3. januar 2008 av allkopisten Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hilsen[Navn fjernet etter brukerens ønske]. Allkopi www.allkopiprivat.no Veldig fint om du fjerner det du ikke svarer på, og at du svarer under det du svarer på når du poster (slik som dette). Hvis du ikke svarer på noe, men kommer med et direkte innspill, kan du bare slette alt som står i innleggsfeltet før du begynner. Det gjør det veldig mye lettere for oss å lese, og trådene ser "penere" ut... Edit: Rapportert til moderator. Edit 2: Tidligere innlegg redigert av moderator, anmodning om redigering fjernet. Edit 3: Fjernet fullt navn. Endret 29. mai 2011 av k-ryeng Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Kan dere være vennlige og sitere poster uten veeeeeldig lange quoter? Lenke til kommentar
allkopisten Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Beklager, skal sitere uten lange quoter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå