ilpostino Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hvordan får jeg fylt ut tekstbokser i C# automatisk? tanken er at nåe jeg fyller ut initialene til en person i et felt skal automatisk epost-adressen hans bli fylt ut (den består av initialer + resten). Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 private void textbox1_change(...) { textbox2.text = textbox1.text + "@domene.no"; } Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Men krever ikke det der en postback av hele siden?? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Men krever ikke det der en postback av hele siden?? 6998283[/snapback] Jo void Page_Load(...) { textbox1.attributes.add("onchange", "document.form[0].textbox2.value=document.form[0].textbox1.value + '@post.com';") } Så har man det clientside... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Var det jeg mente at det måtte være en bedre metode Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Var det jeg mente at det måtte være en bedre metode 7004478[/snapback] Bruk asynkrone javascript kall mot en web service. (aka Ajax) - grå - Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Var det jeg mente at det måtte være en bedre metode 7004478[/snapback] Bruk asynkrone javascript kall mot en web service. (aka Ajax) - grå - 7005292[/snapback] Og du menter at det ikke er ekstremt overkill? Er enig med Manfred om at client-side er greit. Men man må også gjøre det server-side for å unngå at brukeren skriver inn/"hacker" og forandrer epost adressen til noe annet. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Var det jeg mente at det måtte være en bedre metode 7004478[/snapback] Bruk asynkrone javascript kall mot en web service. (aka Ajax) - grå - 7005292[/snapback] Og du menter at det ikke er ekstremt overkill? Er enig med Manfred om at client-side er greit. Men man må også gjøre det server-side for å unngå at brukeren skriver inn/"hacker" og forandrer epost adressen til noe annet. 7005310[/snapback] Haha.. Nei, synes du AJAX er overkill for en så diiiiger operasjon? såklart tar man sjekken etterpå, i Click-funksjonen til submit-knappen, men det ville vært litt småirriterende om siden hadde repostet hele tiden mens du skrev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå