Manfred Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg krangler litt med .NET om dagen om en liten sak rundt Request.Url.Segments. I funksjonen som sjekker for om brukeren er innlogget har jeg følgende kode dersom den feiler: Response.Redirect("LogOut.aspx?pg=" + Request.Url.Segments[2] + Request.Url.Query); Det er her da meningen at den skal Redirecte til f.ex: LogOut.aspx?pg=Prospect.aspx?id=5 Dette fungerer HELT fint på dev, men på prod får jeg "Index was outside the bounds of the array". Men jeg sitter her og skriver kommer jeg på et mulig svar. På dev ligger applikasjonen på type http://dev.minserver.no/prosjekt/Default.aspx... men på prod ligger den på http://prosjekt.minserver.no/Default.aspx... Vil det da bli korrekt om jeg bruker Request.Url.Segments[1] i stedet for 2?? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hva med å bruke: System.IO.Path.GetFileName(HttpContext.Current.Request.Url.ToString()); TROR det skal fungere... Evt denne: System.IO.Path.GetFileName(HttpContext.Current.Request.Url.LocalPath) btw: Du må vel urlencode Request.Url.Query... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Det funka uten å urlencode, faktisk.. Nå sliter jeg med en annen sak... Jeg skal kalle en funksjon som ligger i MasterPage.aspx.cs. Istad gikk det å bruke ((MasterPage)this.Master).funksjon(); men plutselig slutta det å fungere.. Skjønner ingenting jeg.. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det funka uten å urlencode, faktisk.. Nå sliter jeg med en annen sak... 6997122[/snapback] Kan gjerne hende at det funker... Men det betyr ikke at det er "riktig". Har du testa i flere browsere? Jeg skal kalle en funksjon som ligger i MasterPage.aspx.cs. Istad gikk det å bruke ((MasterPage)this.Master).funksjon(); men plutselig slutta det å fungere.. Skjønner ingenting jeg.. 6997122[/snapback] Du kan også sette MasterPageType i web.config slik at du ikke trenger å cast'e om i koden din Ellers er det vanskelig å hjelpe det uten noe mer info enn at den "slutta å fungere"... Et tips er å passe på at du ikke har noen andre errors i koden din som gjør at masterpage'n ikke blir kompilert som igjen fører til feilmelding i aspx siden din... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Jammen jeg har ikke noen bedre forklaring, fordi det funka, og så gjorde jeg ingen endring, og så funka det ikke :\ Hehe.. hadde ikke MasterPage.aspx.cs åpen en gang edit: Nå bestemte den seg for å fungere igjen...*gir opp* Endret 4. oktober 2006 av Manfred Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Brukerfeil :-P 6998073[/snapback] Hysj! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jammen jeg har ikke noen bedre forklaring, fordi det funka, og så gjorde jeg ingen endring, og så funka det ikke :\ Hehe.. hadde ikke MasterPage.aspx.cs åpen en gang edit: Nå bestemte den seg for å fungere igjen...*gir opp* 6998024[/snapback] Hender at VS.Net henger seg opp innimellom. Hvis du er 110% sikker på at du ikke har gjordt endringer eller 110% sikker på at koden er riktig så kan det lønne seg å restarte VS.Net og prøve igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå