Simen1 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg er innstillt på å kjøpe et Canon-kamera og har sett meg ut følgende modeller: Canon PowerShot A610 og Canon PowerShot A710 IS Sammenligning i prisguiden Er det verd å betale 550kr ekstra for A710 IS? Jeg tenker på om bildekvaliteten blir noe merkbart bedre. IS skal vel gjøre mye bra for innefotografering, men så er jo også sensoren mindre enn på A610. Optikken er kanskje også mindre lyssterk siden den er 6x i stedet for 4x zoom? Antall megapixler teller vel også negativt for A710IS siden det gir mer bildestøy, særlig på en så liten brikke? Blitsen er dårligere og seriebildefunksjonaliteten er dårligere på A710IS. Veier IS opp for mye av disse svakhetene? Større skjerm synes jeg er positivt i dette tilfellet. A710IS er vel litt mindre enn A610 så det blir lettere å ha med seg. Hva synes dere? Er A710IS bedre og er det verd 550kr? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Du vil kanskje være interessert i å følge denne tråden, hvor man diskuterer A710IS vs A630 (etterfølgeren til A610): http://forums.dpreview.com/forums/readflat...20197574&page=1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Takk for tipset. Jeg ser nå at A610 har gått ut av salg. Da står det hovedsaklig mellom A630 og 710IS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå