Simen1 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Western Digital lanserer en ny toppmodell av sine eksterne harddisker i My Book-serien. Les mer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Og jeg som håpet det var en singel-disk mybook, den ble jo litt tykk denne her da, men man skal ikke klage, på noe annet enn prisen kanskje, men men Lenke til kommentar
iMono Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Tror kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn som dette, men venter til prisen har stagnert litt. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 kjøre raid1 på den eksterne disken sin er jo ganske smart, er alltid kjipt å miste all musikken og sånn og da er man jo ganske sikret! får vel bare 500GB lagringsplass om man kjører den i raid1 da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Lomz: Jeg synes ikke den veiledende prisen var så gal. Veiledende pris tar ofte høyde for en ganske god margin til butikken og moms, men på den andre siden så tas det ikke hensyn til at prisnivået i Norge er noe høyere enn i USA. For øyeblikket koster den billigste 1TB eksterne disken i prisguiden 4567kr (LaCie) og jeg tror WD sin kan bli merkbart billigere enn det. Kanskje 3990 kr eller noe sånt hos de billigste nettbutikkene. Smeltelim: Det stemmer. Med Raid1 blir det 500GB lagringsplass (med en 500GB identisk kopi på den andre disken). En annen måte å sette dette opp på er å ha 1TB lagringsplass internt i PCen og 1TB sikkerhetskopi på den eksterne harddisken. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg tror jeg ville gått for Raid1 løsning på denne, når man først har en TB mener jeg, og heller ikke laster ned filmer fra nett. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Den var jo ikke så stor heller. Dessverre har jeg nok ikke råd til noe sånt med det første. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det meg, eller står diskene på hodet inni dette kabinettet, dersom kabinettet står korrekt vei på bildet ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det ser ut som ei ok løsning det der. Men jeg ville nok vurdért et eget kabinett med to disker inni. Lenke til kommentar
TC80 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det meg, eller står diskene på hodet inni dette kabinettet, dersom kabinettet står korrekt vei på bildet ? 6997770[/snapback] Spiller vel ingen rolle hvordan disken står, sålenge den får stå i fred når den er på. For min del styrer jeg unna slike store disker pga den ugunstige prisen. Jeg har et rimelig stort kabinett med mulighet for 8+2 disker. Så da satser jeg heller på de mest prisgunstige diskene, dvs 320GB WD. Eksterne harddisker er vel mest aktuellt for de som absolutt ikke har plass i kabinettet eller som trenger den portable fleksibiliteten, men da må man åpne lommeboka ekstra mye. Det jeg (og sikkert mange andre) har behov for er max lagringsplass, og det å betale såpass mye pr GB, vil gi stort verditap. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 De to diskene kan settes opp i Raid 0 ("striping") for ekstra ytelse[...] Er dette noe vits på en ekstern disk som er koblet til med USB2? Har et par eksterne disker hjemme, men ytelsen på dem blir alltid strupet av USB-tilkoblingen. Men på Firewire 800 er det jo mulig at det har noe for seg. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Personlig hadde jeg satt mye mer pris på en ethernet-tilkobling for å bruke den som en billig NAS-løsning. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 De to diskene kan settes opp i Raid 0 ("striping") for ekstra ytelse[...] Er dette noe vits på en ekstern disk som er koblet til med USB2? Har et par eksterne disker hjemme, men ytelsen på dem blir alltid strupet av USB-tilkoblingen. Men på Firewire 800 er det jo mulig at det har noe for seg. 6999342[/snapback] Hehe, søketiden blir jo større og når USB er en så stor flaskehals er det kanskje lurere og bare ha JABOD. Men dette er en UTROLIG bra nyhet. Skal lett kjøpe 1 til 3 disker av dette. Passe pris og passe mye plass. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 "Hvilket internt grensesnitt som er brukt er ukjent." Så man sitter med IDE-disker da? yay.. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Både P-ATA og S-ATA er per definisjon IDE, så her påpekte du det opplagte. Men sjansen for at det er P-ATA er overhengende, som du hinter til. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ja de aller fleste mener P-ATA når de sier IDE. Selv prøver jeg å vennne meg av med IDE-uttrykket. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Både P-ATA og S-ATA er per definisjon IDE, så her påpekte du det opplagte. Men sjansen for at det er P-ATA er overhengende, som du hinter til. 7036999[/snapback] Gammel vane vond å vende Var p-ata jeg mente ja. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 tror dette er sata siden andre mybook benytter dette. Prisen ble nok litt i høyeste laget og harmonerer dårlig med de andre mybook diskene når man regner om fra USA-priser, derfor blir det nok ikke denne på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå