Skywise Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har nettop lagt to bilder oppå hverandre, brukt laso tool til å få fram det jeg vil ha på det ferdige bildet. Det som er problemet mitt er fargeforskjellen. Det ene bilde er lysere. Hva er den greieste måten å få gjort noe med dette på? Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Levels og/eller Curves. Gjerne som adjustment layer. Lenke til kommentar
Skywise Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har nettop lagt to bilder oppå hverandre, brukt laso tool til å få fram det jeg vil ha på det ferdige bildet. Det som er problemet mitt er fargeforskjellen. Det ene bilde er lysere. Hva er den greieste måten å få gjort noe med dette på? 6996235[/snapback] Ok, så det er ingen måte og automatisk tilpasse den lyse bite til resten av bildet? Lenke til kommentar
perottol Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ok, så det er ingen måte og automatisk tilpasse den lyse bite til resten av bildet? I Photoshop har du en funksjon som heter Color match. Denne gjør akkurat det du spør om, men tror du må ha de to bildene åpne for å matche dem. Med andre ord så kan du ikke matche to layers. Åpne begge bildene, gjør en color match for deretter å lime dem sammen. Et lite tips: Når du limer sammen så vil jeg anbefale deg å lære deg litt om hvordan layer mask fungerer. Det er mye enklere og fleksibelt enn å klippe ut ting med lasso tool. Lykke til. Hvis du fortsatt har problemer med å matche bildene så får du legge dem ut her. Helt sikkert noen på dette forumet som tar utfordringen. Lenke til kommentar
Skywise Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Tusen takk for fine svar. Tror det skal gå bra nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå