sjursen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei, Hvordan får jeg IE til å bruke proxy?!? Har ADSL gjennom Telenor. Logger ikke på noenting. Det gjør modemet automatisk. Siden jeg ikke har noen "kople til" i IE så har jeg heller ingen proxy-instillinger jeg kan definere. Jeg har lagt til korrekt ProxyServer og ProxyEnable=1 i regedit. ..men IE bryr seg ikke om dette og forteller at jeg surfer fra Norge...! Definerte proxy i connections i Firefox og der fungerte proxy utmerket fra første stund!! Jeg trenger å bruke proxy-server da jeg har en WMV DRM-video som kun fungerer i USA (Terminator 2 WMVHD).. Når IE/WMP9 rapporterer at jeg er i Norge så får jeg . Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Tror det er flere steder du må endre dersom du skal bruke RegEdit. Husker at jeg brukte RegMon en gang for å finne ut av hva som skjedde når jeg endret proxy instillinger i IE, men synes å huske at det var såpass mye styr at jeg fortsatte å bruke menyene i IE. Men du trenger vel ikke noe "Kople til" for å få satt proxy i IE...? Jeg orker ikke norske OS, så her kommer oppskrift på hvordan endre i engelsk XP (Med norske gjetninger i parantes) 1. I IE sin meny velg "Tools", "Internet Options" ("Verktøy", "Verdsvev innstillingar"??! ) 2. Velg arkfanen "Connections" (Tilkoblinger) 3. Trykk knappen nederst til høyre som heter "LAN Settings..." ("LAN Instillinger...") 4. Sett opp proxy serveren din her. 5. Gå eventuelt inn på "Advanced" knappen for å definere unntak fra proxy server osv... Vær oppmerksom på at dette egentlig ikke bare er IE sine proxy innstillinger. Dette er "system wide" innstillinger som blir brukt av mange andre programmer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå