Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ikke noe nytt ang. Canon EOS 40D?

Anbefalte innlegg

Har vært masse rykter på nettet ang 40D,

Lansering slutten av september bla bla...

Noen som har noe digital-gossip; post det her!?;-P

Digic III, 10 MP og dust removal høres ikke usannsynlig ut.....men heller ikke noen overraskelse. Begynner Canon å miste LITT av grepet tro?

40D

Endret av Cubus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik det så ut etter Photokina kan vi kanskje ikke vente oss så mange godbiter denne høsten for DSLR.

Det later jo til at etter at sony slapp sin alpha og Nikon D80 og D200 ønsker de fleste en tur i tenkeboksen.

Det var spådd at Canon skulle slippe noe stort (40D?), men som både Olympus og Fujifilm har de tydeligvis bestemt seg for å vente.

Canons 400D ser ikke ut til å ha så mye mer enn 350D og 30D ga heller ikke så mye mer enn 20D (bortsett fra litt ny firm-ware og større LCD da). Kanskje på tide å sondere markedet litt for optikk før man bestemmer seg for nytt system?

Lenke til kommentar
Unødvendig med så mange nye kamerahus egentlig. Man tar like gode bilder med et 20D som et  D200 egentlig, det har helt  med hvem som er fotograf, og om en kan bruke verktøyet sitt!

Joda, men det er jo ikke vanskelig å forstå at produsentene må oppdatere seg, og levere nye produkter oftere enn brukerne skifter dem ut. Alle brukerne av en modell skifter ikke på en gang, og jeg kan godt tenke meg at mange Canon 10D-brukere venter med å oppgradere til 40D kommer (evt. gjorde det da 30D kom), og mange D100-brukere hopper over D200 nå, og venter på neste modell. Da er det et poeng at Nikon faktisk har en modell som er bedre enn D200, selv om den ikke får D200-eiere til å oppgradere...

Vi har hatt en diskusjon gående om utstyrsbohnanza, og dem som driver den fremover er jo dem som absolutt må følge alle oppgraderingene til en produsent. Når folk byttet ut D70 med D70s, og det eneste de fikk var en litt større skjerm og bedre blitz (alt annet kunne de få med firmware-oppgradering av D70), og kanskje tapte mange tusen på det, kan man kalle det galskap. At man derimot gikk fra D70 til en D80, hvor du i tillegg får oppgradert autofokus, bedre søker, flere ISO-nivåer, bedre støykontroll, nyere lysmålingssystem etc. kan man i større grad forsvare oppgraderingen - selv om man ikke tar bedre bilder. Hvis man lar D70'en ligge i et skap etter oppgraderingen, er det jo forsåvidt bare tøys, men dersom man selger eller gir bort kameraet er det ikke bortkastet for omverdenen heller...

Lenke til kommentar

Det ville vært alt for tidlig å få en utskiftning av 30D nå.

Men jeg har hørt at Canon har et stort jubileum til neste år , og noe revolusjonerende skulle komme , kanskje til våren.

Men som alle andre rykter må man ta det hele med en klype salt.

Fakta er at Canon jubilerer til neste år.

Lenke til kommentar

Ja det var de som spekulerte i at 30d bare var en 'ventemodell' fra Canon inntil 40d kunne slippes med de featurene som du nevner. Men bare tull og oppdikting selvsagt. 30d er meget kapabelt, selv om det er et hakk ned fra D200 (hvilket ikke er så rart da prisdifferansen er 30%).

Canons palett burde ikke hindre mange i å få tatt de bildene de ønsker, for å si det sånn - likevel er det ikke tvil om at det er plass til et at kamera mellom 30D og 1DmkII, samt en '5d mkII' med en forbedret konstruksjon enn 5d (ankepunktet for mange for ikke å cashe ut for en 5d). Alt dette er slett ikke usannsynlig å se innen 6-8 mnd.

For min egen del, er jeg vel en av de her på forumet som har brukt minst penger på mitt nåværende hus (drøye 5000,-)

Lenke til kommentar
Unødvendig med så mange nye kamerahus egentlig. Man tar like gode bilder med et 20D som et  D200 egentlig, det har helt  med hvem som er fotograf, og om en kan bruke verktøyet sitt!

6997501[/snapback]

Selvsagt en sannhet med litt modifikasjoner, men et veldig godt poeng. Det som i aller største grad bestemmer kvliteten på sluttresultatet i dag, så gode som dagens og gårsdagens dSLR er, er objektivet, opptaksteknikken (favner om mye) og ikke minst etterbehandlingen av bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...