Gå til innhold

feil ved åpning av fil

Anbefalte innlegg

Okey, jeg har en har disk, på har disken har jeg en filmfil jeg har lastet ned, jeg lager en mappe på denne har disken, og jeg flytter filmfilen inni mappa.

Nå er filmfilen skrivebeskyttet, jeg kan ikke gi nytt navn til den, kan ikke flytte den, kan ikke kopiere den, og kan IKKE ÅPNE DEN!

Jeg kan heller ikke fjerne skrivebeskyttelsen fra filen heller.

Noe lignende har skjedd før, og da blir mappen korrupt når jeg starter PCen på nytt...

Er det for sent allerede? Er det noe galt med har disken? Eller filen?

Vennligst svar raskt.

Edit:

Fant ut nå at hvis jeg delte mappen på LAN så kan en annen PC åpne filene. Så jeg får reddet det, men dette er teit!

Endret av redbaron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulige feil: Den berømte AVI-buggen! Explorer henger seg opp når den prøver å lese en korrupt AVI-fil. Finnes en liten registry-fix for dette problemet.

For langt filnavn eller for lang bane til fila (eller begge deler): Hvis du f.eks. har en fil som heter "Tom og Jerrys samlede verker fra blablabla og masse anna tøffe saker.avi" liggende på desktoppen så kan det hende at den ikke vil virke lengre om du lager en "ny mappe" på desktoppen og flytter fila inn i denne. Banen til fila vil da bli (f.eks.) "C:\Documents and settings\Kåre Valebrokk\Desktop\Ny mappe\Tom og Jerrys samlede verker fra blablabla og masse anna tøffe saker.avi". Du kan da ikke kjøre, flytte, slette etc. fila, men du kan endre banen til fila! Bytter du navn på "Ny mappe" til f.eks. "0" så kan det hende at navnet på banen blir kort nok til at du kan kjøre den. Hvis ikke kan du f.eks. flytte hele "Ny mappe" til "C:\" (Rota på samme stasjon som fila er lagra på).

Kronglete forklaring, men det var det beste jeg klarte kl. 0802 på morra'n. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...