Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alfa Romeo - bra biler?

Anbefalte innlegg

Tja.. jeg tar slikt med en klype salt. Har også en Chrysler Sebring med automatgir - en bil omtrent alle dømte nedenom og hjem. Bilen har nå gått 191.000 km og jeg har bare byttet slitedeler. Girkassa girer fortsatt like silkemykt og motoren drar fortsatt godt. Alt av elektronikk fungerer.

"Problemet" med spesielt Alfa tror jeg bunner i veldig korte serviceintervaller og at folk gir litt f i de. Nå kan jeg heldigvis skru og min far har fullt verksted med løftebukk + alt tenkelig utstyr, så jeg gjør endel selv.

Uansett, jeg tar en sjangs og kjøper bil etter hjertet igjen, ikke hjernen. :) Dette går sikkert veeeeeeldig bra! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alfa Romeo og andre italienere er vel sammen med franske biler de som nettforum-brukere flest har mest peiling på. Da gjerne i negativ forstand. Imidlertid er fellesnevneren for disse at de færreste av disse faktisk har kjørt eller eid en italiener, de har bare hørt om en som jobba med ei dame, hvis nabos fetter hadde en gammel Ritmo med sliten viftereim.

Selv kjører jeg en fransk bil som sammen med din er å finne på bunn av alle bruktbilstatistikker, men selv etter et år i mitt eie har det ikke vært noe tull med bilen.

Jeg syns du har gjort et glimrende valg. 156 med facelift-fronten og TI-pakke er kjempetøff! Legg gjerne ut noen bilder når den er i hus, og registrer deg her http://cuoresportivo.no/ :)

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...