Gå til innhold

Dra på "loffen" er min drøm

Jtand

Anbefalte innlegg

De fleste vil utforske verden, og andre steder. Men jeg vil gjøre det på en litt annen måte enn å bare være travel turist. Jeg vil nemlig bo på en plass i 1-2 måneder, oppleve plassen, bli kjent med folket og kulturen og reise videre til neste plass. Hadde jo vært kjekt om jeg hadde fått småjobber på de forskjellige plassene, så jeg har penger til å reise videre.

Dette kan foregå i to, tre år, er bare hjemme til jul og sånt. Dette er en drøm jeg har hatt lenge, om dere har lest boka "Alkymisten" av Paulo Coelho, så er jeg sånn ca i samme situasjon som gutten i historien.

Dette er som sagt en drøm jeg vil oppfylle, og det må gjøres mens man er ung og dum ;)

Har tenkt å holde meg innenfor Europas grenser.

Har dere innspill? (ikke kom med kommentarer som: "elendig idé, hold deg hjemme") For dette er virkelig min drøm.

Endret av Jtand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det sto "Å dra loffen er min drøm"..  men skjønte fort at det dreide seg om noe helt annet.  :grin:

6995927[/snapback]

Hehe, det trodde jeg også.

Haha, jeg og! Litt fort gjordt å misforstå :).

Men on topic, det hørtes morsomt ut det der. Har du noen spesielle steder du har lyst til å bo på?

Lenke til kommentar

Spørs om det er like lett nå lenger som det var for noen tiår siden. Man må mange steder gjennom litt papirmølle selv om det er forholdsvis enkelt å jobbe innenfor EØS. Og man sier at Europa er passé? Det finnes nok kulturelle forskjeller innad i Europa til at man er glad man bor og jobber i Norge, men forskjellene er utrolig lærerike å få med seg :)

Lenke til kommentar

Haha, kom inn for topic jeg også... drømmer om å dra på loffen ja, skulle nok ikke være så vanskelig å oppfylle på "egenhånd" :p

For å være mer seriøs: hvis det skal skje, må du gjøre det før du graver deg ned i "gjørma" med studielån, kjærester, jobb og unger. Mao. jo før jo bedre. Kjenner noen som har gjort omtrent det du beskriver, så lenge man drar til et land hvor levekostnadene utgjør en relativt liten del av vanlige folks forbruk, trenger du ikke jobbe skjorta av deg der du reiser heller. Leste ett eller annet sted at innbyggere i de mest velstående vestlige land bare bruker 4% av inntekten sin på mat.

Lenke til kommentar
Men herregud da, skift topic plz.

6996370[/snapback]

Agreed.

woodchopper87: Da blir det vel ikke like lett å få den samme kontakten med bygdene du tar tilholdssted i osv =/

7001354[/snapback]

Må vel gå kunne gå å ordne noe. Sikkert bedre å inngå et kompromiss, så har du iallefall reisekamerater :)

Endret av woodchopper87
Lenke til kommentar
En gjeng fra forumet kunne eventuelt dra sammen... :hmm:

7001319[/snapback]

HW-loffen. :D

7001357[/snapback]

[overtrøtthumor]hva med HW-kneipen?[/overtrøtthumor]

det hadde vært tøft men det hadde sikkert tatt tid og arrangere,møtt andre forumbrukere på en annen måte utenom tilfeldige møter i den virkelige verden og HW-lan.

Lenke til kommentar

Ta deg jobb i et stort internasjonalt selskap og gjør det klart at du ønsker å få jobber i andre land. Her om dagen hørte jeg om en som var lageransatt i IKEA, og dro verden rundt på den måten. Slett ikke dumt. Mange multinasjonale selskaper har også trainee-programmer som innebærer arbeid i andre land. En fin måte å se verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...