Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjemmelaget salgsmelding, blir den godkjent?

Jtand

Anbefalte innlegg

Solgte bilen min på torsdag, salget ble avgjort ganske kjapt, så jeg rakk ikke å få tak i salgsmeldinger. Derfor laget jeg mine egne, håndskrevne :!: All info står der, som i en "ekte" salgsmelding. Tror dere at vegvesenet godtar dette?

Tilleggsspørsmål 1: Skal både kjøper og selger levere inn salgsmeldinga?

Tilleggsspørsmål 2: Betalte forsikring for et helt år i mai, kan jeg få tilbake pengene, for de resterende månedene ettersom jeg har solgt bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du kan ikke lage din egen salgsmelding, her er det kun statens blankett som gjeller, så du blir nok pent nødt til å få tak i den ekte typen eller printe den ut fra nettet og fylle ut.

Salgsmelding (PDF format)

Svar spm. 1: Kun selger skal levere inn salgsmeldinga

Svar spm. 2: Du får ikke tilbake pengene du har innbetalt på forsikringa.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Du må nok mest trolig skrive ny salgsmelding, ja, med mindre du treffer noen hos Biltilsynet som vil godta din. :)

Det er anbefalt at både selger og kjøper leverer salgsmelding, slik at man unngår problemer med at en av dem "glemmer det".

Er ikke verre enn at om det blir levert inn to salgsmeldinger, så blir den som kommer sist enten makulert eller retunert med beskjed om at det eksisterer en melding i systemet. :)

Det siste bør du høre med forsikringsselskapet ditt om, jeg trodde det skulle være mulig, men. :)

Lenke til kommentar

Siden man ikke trenger å vente til hovedforfall med å bytte forsikring lengere vil jeg anta at du får igjen det resterende du har betalt.

Husk ved beregning av tilbakebetalt premie blir vintermånedene regnet som dyrere å forsikre enn sommermånedene på grunn av risikoen.

Lenke til kommentar
Jeg har Solgt/totalvraket bilen min. Kan jeg overføre min gamle forsikring til den nye bilen?

Bilforsikringen følger bilen, så det må tegnes en ny forsikring for den nye bilen. Husk å legge inn riktig bonus hvis du har hatt en skade som medfører bonustap.

6995988[/snapback]

Selvsagt må det tegnes ny forsikring, men det står jo ingenting der om tilbakebetaling av oppsagt forsikring på annen bil..?

Lenke til kommentar
Selvsagt må det tegnes ny forsikring, men det står jo ingenting der om tilbakebetaling av oppsagt forsikring på annen bil..?

6996017[/snapback]

Beklager glemte å quote Jtand, quoten den var ikke myntet på deg.

Anyway jeg tok feil ang tilbakebetaling av gjennverende premie, jeg gikk igjennom

papirene fra da jeg byttet bil sist. Siden jeg behold samme forsikringselskap så hadde jeg fått restsummen til gode på den nye bilen i stede for å få den utbetalt.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...