fAight Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Min kjære gamle traver av en pc'en tok plutselig kvelden i kveld (det der ble litt rart). Satt og surfet da skjermen plutselig ble helt svart, som om den ikke fikk noe signal fra pc'en. Powerled'en til skjermen blinket slik som den gjør når den er i standby. Prøvde å gjøre en restart, men skjermen er like svart. Har også prøvd vanlig kald start, men til ingen nytte. Vifter og hardisker går i bakgrunn, men som sagt ingen liv på skjermen. Lurer på om det er skjermkortet som har tatt kvelden. Pc'en er litt gammel (se specs), men den har vært utrolig stabil fram til nå. Har ikke måttet ta en formatering siden jeg byttet hk, som var for nesten 4 år siden! Tenkte jeg skulle demontere pc'en i morgen, så da får vi se. Kanskje en reset av bios vil hjelpe. Abit IC7-G P4C 3.0 GHz FSB800 HT @ 3.750 GHz [email protected] | ZA-7700-CU Twinmos 2x512MB PC3200 PowerColor Radeon 9800 Pro | Arctic Cooling VGA Silencer Rev. 3 Seagate 80GB, 8MB, 7200 rpm, S-ATA IBM 80GB, 2MB, 7200 rpm, P-ATA Chieftech Dragon Midi-tower | Chieftech 360W PSU Endret 3. oktober 2006 av fAight Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ellers er det jo smart å teste med et annet skjermkort da. Og teste skjermkortet ditt i en annen PC... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå har jeg prøvd å resette biosen, tok ut batteriet, men hjalp ikke. Caze: Jau, tenkte jeg skulle prøve på det, men har dessverre ikke noe andre skjermkort kort i nærheten. Har noen gamle maskiner hos foreldrene mine, men de bor 1 time unna, og skl ikke dit før til søndag Inntil da, så får pc'en bare stå "hvile". Har heldigvis en laptop jeg kan bruke. Dog, har jeg jo noen filer på den stasjonære som jeg skulle hatt takk i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå