Gå til innhold

Chatte program til LAN

Anbefalte innlegg

fins det er chatte program som amn ikke trenger å være tilkoblet internett??

skal bruke det på LAN og internetten blir så innmari treig med 4stk delt på 4mb

og vi har prøvd, men siden vi bare har 3 IP'r så kommer det Ip konflikt Ingen piratkopier takk, bare lovlige gratis programmer

takker for alle svar

Endret av andrenilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

øh? Treig av litt chatting? Trur ikkje du ville merke det på linja ein gang om alle 4 var på msn.

Om alle mann har microfon så kan du jo sette opp ein Ventrilo server, slik at dere kan prate sammen på lan'et.

Alternativt kan du sette opp ein irc server.

Lenke til kommentar
øh? Treig av litt chatting? Trur ikkje du ville merke det på linja ein gang om alle 4 var på msn.

Om alle mann har microfon så kan du jo sette opp ein Ventrilo server, slik at dere kan prate sammen på lan'et.

Alternativt kan du sette opp ein irc server.

6995561[/snapback]

hvis man skal prate med hverandre så avslører vi jo taktikkene til hverandre i CS, og der LAN-et skal være er det bare registrert 3 IP'r hos leverandøren, og det er dumt hvis 1 sitter der og ikke kan kommunisere, og btwet LAN der 1 ikke får sitte på internett er ikke noe gøy, right?

Lenke til kommentar

men hva mener du med dette?

hvis man skal prate med hverandre så avslører vi jo taktikkene til hverandre i CS, og der LAN-et skal være er det bare registrert 3 IP'r hos leverandøren, og det er dumt hvis 1 sitter der og ikke kan kommunisere, og btwet LAN der 1 ikke får sitte på internett er ikke noe gøy, right?

Er problemet at dere er flere enn 3 og siste ikke får ip? -bruk isåfall en router og da kan dere ha "ubegrenset" med folk bak routeren. (alle med nett)

IRC:

Du vil ikke bruke opp båndbredden med 5-6 stk på irc på en 4mbit linje. Det går helt fint. Ville heller holdt meg til IRC enn MSN.

Uansett, du forklarer deg veldig dårlig, hvis du presiserer hva som er problemet og hva du er ute etter kan vi kanskje hjelpe deg bedre. Uansett, skal du skrive når du spiller CS så bruk teamsay. Kan da ikke drive å tabbe ut og inn for å ha kommunikasjon, det må jo gå rett til h______e :p

Victurus!

Endret av victurus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på noe av det sammen, så jeg spør her:

Finnes det et program eller noe som man kan sette opp på en server på lanet, hvor folk kan koble seg til (da kanskje via den lokale ip-adressen til serveren?) uten å måtte laste ned eget program. Altså en slags webchat, bare offline, kjørende på en maskin.

Endret av Stekan
Lenke til kommentar

og vi har prøvd, men siden vi bare har 3 IP'r så kommer det Ip konflikt Ingen piratkopier takk, bare lovlige gratis programmer

takker for alle svar

6995544[/snapback]

Du kan jo sette opp DC++ server, og koble seg til gjennom det. Du trenger jo ikke internett for det, og i dc++ er det jo chatte muligheter!

Lenke til kommentar

takker for alle svar

6995544[/snapback]

Du kan jo sette opp DC++ server, og koble seg til gjennom det. Du trenger jo ikke internett for det, og i dc++ er det jo chatte muligheter!

7075963[/snapback]

åssen setter jeg opp en slik server?

Lenke til kommentar

takker for alle svar

6995544[/snapback]

7075963[/snapback]

7079089[/snapback]

Bruk Yhub! Søk på google, så finner du det!

Lenke til kommentar

takker for alle svar

6995544[/snapback]

7075963[/snapback]

7079089[/snapback]

Bruk Yhub! Søk på google, så finner du det!

7119716[/snapback]

ok tusen takk. nå har jeg fått det til :D

btw til moderator: da kan denne tråden stenges

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...