Jtand Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Sikkert dumt spørsmål. Må man ha fullført 3 år allmennfag for å komme inn på høyskole? Karrieren min til nå: 2004-2005: GK Allmenn 2005-2006: GK Elektro Nå: VK1 Elektromekanisk Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Du kan ta et allmenn påbyggs år så har du det som trengst. Kravet er nemlig 3 år videregående, ikke allmenn Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Trenger vel bare generell studiekompetanse, sånn generelt sett, så nei. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Du kan ta et allmenn påbyggs år så har du det som trengst. Kravet er nemlig 3 år videregående, ikke allmenn 6995452[/snapback] Ah! Da vet jeg hva jeg skal gjøre neste år Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er vel noen høyskoler man kan komme inn på i form av alderspoeng også mener jeg. Men mulig dette kun gjelder enkelte linjer. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Du tenker ikke på y-veien da (for de med fagbrev)? Som sagt kan du ta allmennfaglig påbygg etter dette året. Dette vil gi deg studiekompetanse. Hvis du skal inn på ingeniørutdanning på høyskole må du i tillegg til studiekompetanse ha 3MX og 2FY (3. klasse matte og 2. klasse fysikk). Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Du tenker ikke på y-veien da (for de med fagbrev)? Som sagt kan du ta allmennfaglig påbygg etter dette året. Dette vil gi deg studiekompetanse. Hvis du skal inn på ingeniørutdanning på høyskole må du i tillegg til studiekompetanse ha 3MX og 2FY (3. klasse matte og 2. klasse fysikk). 6997572[/snapback] Har jeg da like bra kompetanse på allmennfagene som de ordinære allmennfagklassene? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Har du studiekompetanse har du studiekompetanse Et par fordeler med allmenn: - Du kan få 4 fordypningspoeng (full fordypning i matte, fysikk, kjemi, biologi, engelsk, andre fordypningsfag. 2 poeng for hver fordypning, maks 4) - Lettere å få realfagspoeng (0,5 poeng for hvert 2.klasse realfag, 1 poeng for hvert 3.klasse) - Du får (om ønskelig) realfagskompetanse etter 3 år. Via påbygg må du bruke ett år ekstra på å ta realfag (dog mener jeg det er noen spesielle påbyggklasser i Norge der man får realfagskompetanse) Endret 4. oktober 2006 av Nostradamus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå