Gå til innhold

Nytt digitalkamera, ca 2000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ser det et en grei pakke-deal hos COOP denne uken: En Sony DCS-S500 med 512 MB minnekort til 1500. Det følger ikke med oppladbare AA-batterier og lader, så dette må du kjøpe i tillegg. Regn med et par hundre.

Vet ikke hvordan denne modellen er, men spec ser bra ut, og Sony har jo vært blant de bedre.

Lenke til kommentar
Ser det et en grei pakke-deal hos COOP denne uken: En Sony DCS-S500 med 512 MB minnekort til 1500. Det følger ikke med oppladbare AA-batterier og lader, så dette må du kjøpe i tillegg. Regn med et par hundre.

Vet ikke hvordan denne modellen er, men spec ser bra ut, og Sony har jo vært blant de bedre.

Testen til DP Interface gir den ganske bra kritikk i hvert fall! Bra bildekvalitet og gode støyegenskaper på ISO opptil 400 (tror det er høyeste på kameraet). Fin skjerm, men litt lav oppløsning. Enkelt å bruke, men få manuelle muligheter og litt dårlige knapper. Har vidvinkel ned til 32mm (35mm-ekvivalent), og det er bra i klassen.

Pakken til Coop, hvor du får med et 512MB minnekort, er også meget bra priset; rimeligste nettbutikk ligger på samme pris, uten minnekort. Så dette kameraet, med zantas forslag om å kjøpe et sett med gode oppladbare batterier og lader til noen hundrelapper gir deg en bra pakke til under 2000 kr (forutsatt at du godtar designet da). Høy-ISO-egenskaper og vidvinkel tatt i betraktning, er kanskje dette et av de beste kjøpene i denne prisklassen...

Ellers må jeg medgi at jeg synes du er merkelig som ikke liker designet på L-serien til Nikon, for det er da virkelig ikke så forskjellig fra f.eks. Ixus... Tror et L4 hadde gitt deg vel så mye for pengene, og det ser ikke ut som det er saget ut av en firkantet aluminiumsstang. Men deg om det :o)

Lenke til kommentar

Angående designet på Nikon L4 f.eks så er det jo greit nok. Men det virker litt plastic fantastic, samtidig som det er litt tykt og klumpete. Skal fortelle mine meninger om BenQ kameraet når det kommer. Men liker det lite, tynt og helst i metal. :)

Lenke til kommentar
Angående designet på Nikon L4 f.eks så er det jo greit nok. Men det virker litt plastic fantastic, samtidig som det er litt tykt og klumpete. Skal fortelle mine meninger om BenQ kameraet når det kommer. Men liker det lite, tynt og helst i metal. :)

7058176[/snapback]

Skal du ha tynt og metall under 2000kr , kikk på Casio Z60 feks. Men jeg ville mye heller gått for Nikons nye Coolpix L6 feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...