pOOf Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja, tittelen sier jo litt. Det gamle digitalkameraet mitt har takket for seg, og reklamasjon er nok ute for lengst. Jeg har ikke alverdens penger og bruke, men jeg vil vel kunne få litt for ca. 2000 kroner? Vet veldig lite om akuratt det markedet for tiden. Jeg trenger ikke et spesielt merke, og bildene vil i de fleste tilfeller kun lagt inn på datamaskin. Hvis jeg fremkaller, er det vanlig fotostørrelse. Jeg vil selvsalg ha best mulig bilder da, og så ønsker jeg meg en grei størrelse på skjermen, og et kamera med rimelig størrelse. Video er et pluss, men ikke et must. Jeg vet at prisguiden finnes, men jeg har lite erfaring med hvilke merker som har best optikk eller lignende. Bør jeg styre unna de ukjente produsentene? Håper noen med litt peiling kanskje kunne slenge inn et par rimelige forslag. -Dubster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Dersom jeg hadde 2000 i lommen nå, som skulle gå til nytt kamera, hadde jeg løpt til Expert og kjøpt Ixus 60 til 2000. Dersom de har igjen, da.... Endret 4. oktober 2006 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Takk for svar. Har noen andre noen forslag. Er Ixus 60 et bra valg? Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Prøver meg på en liten bump. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ixus 60 er et av de beste kameraene i denne størrelsen. Optisk søker er et stort pluss for mange. Vil du ha bedre kvalitet, må du opp i størrelse (som Ixus 800/850IS eller Nikon Coolpix P3/P4). Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ok, men finnes det noe med ok kvalitet til en litt lavere pris? Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei! Jeg ville sjekket ut dette: https://prisguiden.no/product.php?product...9352#userReview Jeg tipper det er et bedre kamera en Ixus 60. Kanskje Afseth kan si no om det og eventuelt om det er å få tak i. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ligger nok omtrent likt med Ixus 60 i kvalitet, men med noen flere manuelle funksjoner. Skal fortsatt være fullt mulig å få tak i. Ellers ligger vel Nikon Coolpix P4 omtrent likt med Ixus 60 i pris? Eller ørlite høyere. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ligger nok omtrent likt med Ixus 60 i kvalitet, men med noen flere manuelle funksjoner. 7020853[/snapback] Her er spesifikasjonene for Ixus 60 og PowerShot A540 side ved side: http://www.digit.no/wip4/product_detail_co...=4312&x=16&y=14 Fordelene med Ixusen er vel størrelsen og bedre nærgrense for macro. 540'en har bl.a. mer tele; 35-140, korteste lukkerhastighet; 1/2000 s og tar 2,3 b/s mot 2,1 for Ixusen, og som nevnt flere manuelle muligheter. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Powershot 540 er mye kamera for pengene. Men det er også ganske stort sånn fysisk sett. Husk at batterilader ikke følger med. Den bruker vanlig AA str. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Synes powershot 540 var litt stort og klumpete, men da blir det kanskje ixus 60 da. Men hvis jeg går litt ned i både pris og kvalitet. Finnes det noe Ok da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 PowerShot- og Ixus-seriene har forskjellige målgrupper, ja. PS for de som vil ha manuelle muligheter, Ixus for de som vil ha et lite designkamera. Begge de nevnet tar gode bilder. Ixus gir et bedre førsteinntrykk enn PowerShot, sistnevnte virker litt mer "plastic". Den vokser imidlertid med oppgaven, og jeg er fornøyd med min. For de som ikke er spes. interessert, men vil ha et lite og solid kamera som tar gode bilder, anbefaler jeg Ixus. Personlig styrer jeg unna alt som ikke bruker SD/MMC-kort, og da faller dessverre både Olympus og Sony ut. Synes også det er en fordel med AA-batterier, men dette er mer uvanlig på de mindre kameramodellene. Mener jeg har sett en liten Pentax som hadde AA og SD, husker ikke modellnummeret. Dersom du skal bli fornøyd, tror jeg ikke du skal gå særlig under 2000. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hva med dette? https://prisguiden.no/product.php?productId=36313 Likte designet da. hehe Endret 8. oktober 2006 av Dubster Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Er på utkikk etter kamera selv, men er litt usikker på merket på dette. Er BenQ bra nok? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Nei, dette kameraet ville jeg aldri kjøpt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Som jeg skrev i en annen post for et par minutter siden: Leter du litt, så flommer enkelte markeder over av kamera fra diverse produsenter som tidligere har produsert helt andre ting. Benq er vel mer kjent for sine DVD-Rom brennere og skjermer. Disse er stort sett ikke å anbefale. Ingen av de har erfaring i å lage optikk, som er noe av det viktigste i et kamera. Bildebrikker har de heller ikke stor erfaring med. Mange av disse kameraene kan du finne under mange andre merker også. Det vil si at en helt totalt ukjent produsent lager et kamera uten navn, som kjøpes opp av andre produsenter som setter sitt navn på de og selger det som sitt eget. Så lenge du holder deg til et kamera fra en kjent FOTOprodusent, så er du trygg. Kjøper du fra en elektronikkprodusent som i utgangspunktet ikke har erfaring innen fotofeltet, kan du gå på en real smell. Mitt tips: Hold deg til et kjent fotomerke. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Men det får duge når jeg ikke kan bruke 2000. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 En helt annen greie med dataprodusenter som skal lage kamera er at de har en tendens til å bake mest mulig inn i menysystemet, og utelate knappefunksjoner som de fleste kameraprodusenter bruker. Det betyr ofte at man må gå inn i menyen for å gjøre innstillinger. Tungvint og tar tid. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Men det får duge når jeg ikke kan bruke 2000. 7034583[/snapback] Ser ut til at du har valgt feil tittel. Ditt siste forslag er vel et stykke unna ca. 2000. Sjekk Nikon Coolpix L3 og L4. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) . Endret 19. januar 2009 av poof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå