Morth Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg har i lengre tid vært på utkikk etter en ny laptop. Jeg sitter nå igjen med to alternativer, det viktigste for meg så langt har vært at maskinen trenger en kraftig prosessor, mye RAM, og et forholdsvis kraftig grafikkort. Jeg er ikke en hardcore gamer, men jeg liker å kunne kjøre diverse strategispill på laptopen, samtidig som jeg ofte multitasker flere ting i bakgrunnen. HD burde være minst 80-100 gb. De to alternativene er 1)Inspiron 9400 med x1400 Radeon gfx, 2 gig dual core 2 prosessor, 2 gig ram, 160gig hd for 13700. og 2) SHG's 7220 for nærmere 10700. Spørsmålet mitt er da: Hvilken av disse anbefaler dere? Jeg har fått med meg at Dual Core 2 er ca. 15-20% kraftigere, så prosessormessig knuser Inspironen SHGen. Samtidig så har SHGen et bedre grafikkort, og en mye rimeligere prislapp. Usikker på støy, opgitt som "noe støy" i mail. Jeg lurer egentlig bare på om en Inspiron 9400 til 13700 (Som jeg tross alt mener er rimelig tatt i betaktning spesifikasjonene) er verdt de 3000 kr mer den koster enn SHG noten. Om noen har en annen laptop å anbefale for rundt 10 000, så sier jeg ikke nei takk til det heller. Helst Dual Core 2 prosessor eler 1.83+ghz, 1024 minimum RAM, x1400 eller høyere grafikkort. Takk for eventuelle svar! Bor foresten for øyeblikket i Paris, så en netshop som leverer til utlandet hadde vært kjekt. Nekter å bruke fransk/engelsk keyboard. (PS. Noen som vet om Dell.no kan levere til utlandet med særavtale? ) Endret 3. oktober 2006 av Morth Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Om skjermkort er viktig, sett på dårligere garanti hos dell og kjøp den med 7900GS-kortet, langt bedre enn X1400-kortet. Du får den billigste konfiggen hos dell med 7900GS-kortet til ca. 11500,- ram osv kan du kjøpe andre steder. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hva med denne da? https://prisguiden.no/product.php?produc...f1a8b33b964a7fa har tenkt til å kjøpe den selv... jeg driver også mye med Photoshop.. bruker også mye After Effects + andre Adobe programmer Noen som tror den er bra nok? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hva med denne da? https://prisguiden.no/product.php?produc...f1a8b33b964a7fa har tenkt til å kjøpe den selv... jeg driver også mye med Photoshop.. bruker også mye After Effects + andre Adobe programmer Noen som tror den er bra nok? 6998989[/snapback] Jo bra den og, litt raskere på 3D, men prosessoren er tregere, den støyer litt mer og har dårligere batteri. Du må nesten vurdere hva som er viktigst for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå