Gå til innhold

Dagens selger på QXL

Anbefalte innlegg

Sleger har jo ikke gjort noe galt her synes jeg. Eneste at kanskje prisen var litt høy på auksjonene hans.

Det som derimot var galt er det at trådstarter mf. sender mail til QXL der de påpeker at auksjonen er ulovlig, noe den ikke er.

Står ingenting i GPL lisensen om forbud mot salg av programvaren. Eneste man må er å også gi ved kildekoden hvis kjøper spør etter denne.

Man må huske på at selv om vi lever i 2006 så er det ikke alle som har tilgang til rask internett.

Dessuten så tar det lang tid fra man bestiller cd fra ubuntu/kubuntu til man får det i posten.

Så lenge det finnes et marked for lovlig omsetning av GPL, og personer er villig til å betale, så synes jeg dette er helt fantastisk tiltak. Det å få spredd GNU/ Linux slik at flere bruker det er jo ikke noen negativt i det hele tatt.

Synes nesten det er værre når man blir prakka på en windows lisens ved kjøp av ferdig pc uten at man vil ha det enn å selge Kubuntu for 200 kr på QXL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har *aldri* påpekt ovenfor hverken QXL.no eller HW.no at dette er/var ulovlig i følge norsk eller internasjonal lov. Dette gikk klart frem av mine poster, og av min Epost til QXL.

Jeg reagerte på hvilken skala dette ble drevet i, og QXL var tydligvis enig opptil et visst punkt.

Lenke til kommentar
Jeg har *aldri* påpekt ovenfor hverken QXL.no eller HW.no at dette er/var ulovlig i følge norsk eller internasjonal lov. Dette gikk klart frem av mine poster, og av min Epost til QXL.

Jeg reagerte på hvilken skala dette ble drevet i, og QXL var tydligvis enig opptil et visst punkt.

6998898[/snapback]

Nei det ska ljeg innrømme at du ikke har gjort.

Men det er heller ikke forkastlig å selge dette.

Blir som Ringnes og andre selger vann i stor skala, det er ikke forkastlig selv om man kan få vann fra springen gratis.

Så jeg ser liksom ikke helt hva som er så forferdlig forkastlig å slege Kubuntu til 200 kr cden.

Har selv betalt for Linux distroer som Red Hat blant annet, men da hadde jeg ikke tilgang til raskt internett. Det å begynne å laste ned da hadde vært håpløst.

Den som har værste oppførselen her synes jeg er deg og alle de andre som hakket på selger og gjorde at QXL stengte auksjonene hans.

Det finnes mye verre auksjoner på QXL enn å selge Kubuntu. Har vært diskutert side opp og side ned på forumet deres om falske merkegjenstander og slikt.

Lenke til kommentar
Jeg har *aldri* påpekt ovenfor hverken QXL.no eller HW.no at dette er/var ulovlig i følge norsk eller internasjonal lov. Dette gikk klart frem av mine poster, og av min Epost til QXL

6998898[/snapback]

Nei, bare at det var på... kanten. Noe som også er fullstendig feil. Det er ekstremt langt mellom denne auksjonen og noen kanter. Så vidt jeg kan se gir ikke selgeren noen feilinformasjon i auksjonen, og han tvinger da absolutt ingen til å kjøpe noe.

QXL har da mer enn nok snusk, uten at folk skal henge seg opp i det her.

Lenke til kommentar
Blir som Ringnes og andre selger vann i stor skala, det er ikke forkastlig selv om man kan få vann fra springen gratis.

6999545[/snapback]

Den tenkte jeg ikke på :omg: Er vel ikke verre å selge Ubuntu på CD til 200,- (eller mer) når restauranter tar 30,- for en flaske imsdal og dét er det eneste vannet å få servert der... Tror jeg kanskje trekker tilbake alt jeg har sagt om at prisen var drøy og evt. umoralske priser...

Lenke til kommentar
Den tenkte jeg ikke på :omg: Er vel ikke verre å selge Ubuntu på CD til 200,- (eller mer) når restauranter tar 30,- for en flaske imsdal og dét er det eneste vannet å få servert der... Tror jeg kanskje trekker tilbake alt jeg har sagt om at prisen var drøy og evt. umoralske priser...

7004995[/snapback]

Hva slags restauranter er det du pleier å gå på da?

Lenke til kommentar

Om folk vil betale for det, la dem. Folk som er så dumme at de betaler penger for Linux er antagelig ikke smarte nok til å bruke det. Tenker på å finne nye driverer. De som selger kommer sikkert til å bli nedlesset av support-email. Leste en annonse på finn.no om en som faktisk gav vekk snø. Den var helt ny, hvit og pen. Eneste forutsetning var at folk kom og hentet den. Jeg syntes ikke det var forkastelig, bare morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...