chrlod Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Synest du har funnet et bedre oppsett nå ja. Det hele så veldig bra ut, eneste eg stusser litt på er RAMen. Har du vurdert kabinettet jeg tipset om? Det leveres med rolige vifter. Lenke til kommentar
oDDi2k Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bare å kjøpe etter med HDD etter som det trengs! Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Chrlod, hva er gale med rammen? Burde jeg valgt Corsair, eller gått høyere opp i MB? Så på kabinettet ja, var ikke helt i min stil. Veide lite, det var jo bra. Skal se litt på det. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Neida, du trenger ikke gå høyere opp i MB, 2048Mb burde holde i massevis. Du burde kanskje heller gå ned til 1Gb RAM, og så vente til minneprisene synker igjen, så kan du kjøpe en til da? Minne er ganske dyrt for tiden. Når jeg sa jeg stusset på RAMen mente jeg at jeg ikke er sikker på hvordan den yter, den trenger absolutt ikke være dårlig. Ellers synest jeg disse så greie ud: https://prisguiden.no/product.php?productId=47988 Blir litt dyrere da... Er ikke helt inne i DDR2 minne for tiden, så det er sikkert noen andre som har bedre grunnlag for å si hvilken RAM du burde velge. Den RAMen du har valgt er sikkert helt grei hvis du ikke skal overklokke, noe jeg går ut fra du ikke skal? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 haha, standard cs unger som skal ha best mulig system for "100" fps :!: hehe, neida.....bra system.....men value ram?...helt ok om du ikke skal klokke....men med den datan så skal du vel sikkert gjøre mer enn kun cs? 6995348[/snapback] Sier du at rammen er dårlig? 6999868[/snapback] Han sier den er OK hvis du ikke skal klokke. Noe jeg går utifra du ikke skal. 6999895[/snapback] Helt riktig det chrlod, skal nok ikke det. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Noen andre som går god for Lian Li PC7BSCAND? Edit: Og det med Windows igjen, hva må jeg kjøpe for å skaffe det? Endret 10. oktober 2006 av Toppris Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Er du sikker på at du skal ha et MICRO ATX hovedkort ? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Er du sikker på at du skal ha et MICRO ATX hovedkort ? 7041070[/snapback] jeg vet ikke om jeg valgte riktig, skulle se etter ASUS P5B. Hvilket anbefaler du da? Må helst ikke være noe dyrt, er liksom på max pris nå. Er det DENNE jeg kanskje skulle valgt? Endret 10. oktober 2006 av Toppris Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ja, samme formfaktor til kabinett og hovedkort Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Kom over Komplett's PC-bygger. Sparer jeg ikke ganske mye penger om jeg bruker denne? Om jeg velger følgende: Kabinett Cooler Master Cavalier 3, sølv Strømforsyning Hiper Type-R 580W, 2 vifter, Silent 18db Hovedkort Asus P5NSLI, nFORCE-570 SLI intel, Socket 775 Prosessor Intel Core 2 Duo E6600, 2,4 GHZ Socket LGA775¨¨ DDR2 Minne Corsair Twin2x 6400 ddr2, 2048 mb Optisk leser/brenner Sony DVD-brenner AWG170AB2 Skjermkort XFX GeForce 7900 GT 470M Xtreme 256mb Harddisk Western Digital Caviar SE16 250GB SATA 16mb 7200 RPM Operativsystem Microsoft XP home SP2 Mus & Tastatur <Egen mus> Logitech OEM UltraX Media Keyboard USB (helt random) Pris: kr 13528 Mangler jo skjerm her, finner en til 2.000 om jeg tar dette. Hva anbefaler dere? Dette oppsettet eller MITT OPPSETT? Forskjellen er jo i grunnen prosessoren som gikk fra E6400 til E6600 og DDR minnet (Er ikke Kingston i dette nye). Også skjermkortet FRA MSI GeForce 7900 GTO 512 MB, TIL XFX GeForce 7900 GT 470M Xtreme 256mb. Innspill? Endret 11. oktober 2006 av Toppris Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 ingen svar her? Hva lønner seg? *Se posten ovenfor* Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 bumpy bumpy bump Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 toppris syns mitt oppsett hadde lønt seg en god del mer e6600 er ikek verdt forskjellen den ekstra cachen er den har er ikke til noe bruk i spill eller slikt uansett. og det minne som er i oppsettet der er det jo absolutt ikke noe bruk for så lenge du ikke skal klokke. dessuten var skjermkortet du valgt en god del bedre =) hadde gått for mitt oppsett om jeg var deg da kan du klokke prossesoren littegrann slik at den når e6600 hastighet og da vil du ha ett veldig bra oppsett som vil holde en del år framover Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 toppris syns mitt oppsett hadde lønt seg en god del mer e6600 er ikek verdt forskjellen den ekstra cachen er den har er ikke til noe bruk i spill eller slikt uansett. og det minne som er i oppsettet der er det jo absolutt ikke noe bruk for så lenge du ikke skal klokke. dessuten var skjermkortet du valgt en god del bedre =) hadde gått for mitt oppsett om jeg var deg da kan du klokke prossesoren littegrann slik at den når e6600 hastighet og da vil du ha ett veldig bra oppsett som vil holde en del år framover 7053838[/snapback] Hvor finner jeg ditt oppsett da? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 toppris syns mitt oppsett hadde lønt seg en god del mer e6600 er ikek verdt forskjellen den ekstra cachen er den har er ikke til noe bruk i spill eller slikt uansett. og det minne som er i oppsettet der er det jo absolutt ikke noe bruk for så lenge du ikke skal klokke. dessuten var skjermkortet du valgt en god del bedre =) hadde gått for mitt oppsett om jeg var deg da kan du klokke prossesoren littegrann slik at den når e6600 hastighet og da vil du ha ett veldig bra oppsett som vil holde en del år framover 7053838[/snapback] Hvor finner jeg ditt oppsett da? 7055319[/snapback] ditt oppsett er det oppsettet du kalt mitt oppsett haha sorry om jeg ordla meg noe uklart når jeg skrev det, men menta at det oppsettet du hadde satt opp under mitt oppsett så bedre ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå