Gå til innhold

14.5k PC, hvordan er denne?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg går for E6400, hvilket hovedkort må jeg ha?

Og om jeg bytter dette, vil det yte mer enn det som allerede står i oppsettet?

Kunne noen også finne et hovedkort som passer til det?

PS: Pcen skal mest brukes til 1.6, litt CS-filmredigering (gjennom Adobe Premiere 6.5), så la oss holde budsjettet på rundt 14,000 :) (inkl. mus, tast, headset, ALT)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Pcen skal mest brukes til 1.6, litt CS-filmredigering (gjennom Adobe Premiere 6.5), så la oss holde budsjettet på rundt 14,000 :) (inkl. mus, tast, headset, ALT)

7003250[/snapback]

Hva er Adobe Premiere 6.5?

Synes E6400 blir litt i hotteste laget uansett hvor mye du måtte ønske å redigere, men det er opp til deg.

E6400 er en topp CPU, men tror det blir ganske overkill i forhold til dint oppgaver.

Men, som sagt, du bestemmer, det er dine penger. :D

Lenke til kommentar

Ok, tror nesten vi begynner på nytt..

Siden alle sier det blir en overkill til CS :p

Kan noen sette opp et oppsett som er akkurat passe til CS 1.6, litt ekstra for sikkerhetsskyld? Burde jeg bruke INTEL eller AMD til spilling?

Er C2D nødvendig om det bare er til spill, som CS 1.6 og BF2?

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

7003250[/snapback]

Hva er Adobe Premiere 6.5?

Synes E6400 blir litt i hotteste laget uansett hvor mye du måtte ønske å redigere, men det er opp til deg.

E6400 er en topp CPU, men tror det blir ganske overkill i forhold til dint oppgaver.

Men, som sagt, du bestemmer, det er dine penger. :D

7003262[/snapback]

Adobe premiere er et redigerings program..

Men hvilke oppgaver sier du at e6400 kan utføre da?

Lenke til kommentar

Har lagt alt opp i en prisguide.hardware.no, men det er noen deler jeg ikke kan finne!!

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=36034

Finner ikke riktig musematte, skulle vært DENNE

Keyboardet skulle vært DETTE, men finner ikke det heller.

Noen som kunne fikset på dette?

Håper resten er riktig, og spør for siste gang:

Er c2d NØDVENDIG? Om jeg bare skal holde meg til de spillene som er der ute idag, som CS (1.6 og source), BF2, fear osv, holder ikke mitt oppsett langt da?

Lenke til kommentar

Litt mer eksakt, hvilke spill er det du skal spille? Er ganske stor forskjell på hvilken hardware CS 1.6 og FEAR krever.

Angående om C2D er nødvendig gir E6400 deg mer ytelse for pengene enn 4200+, så hvorfor ikke gå for C2D? - det er spørsmålet.

7900GTO vil gi deg bedre ytelse enn 7950GT, og er i tillegg billigere.

Lenke til kommentar

Til ditt bruk er det bra nok! Ingen problemer med å kjøre hverken spill eller videoredigering.

Fordelen med å velge Core 2 Duo (E6400), og f.eks ASUS P5B HK (helst et litt dyrere HK) er muligheten som Core 2 Duo har til å klokkes, og at den ligger et bra hakk over X2 4200 på det meste av tester. Men da må du spytte i ca 500 - 800 kr ekstra. Men ytelsesforskjellen er nok verdt pengene og vel så det.

Lenke til kommentar

(Har noen problemer med mailen min så må hele tiden bytte brukernavn fra Toppris til Existence)

Chrlod, Fear var liksom bare et eksempel på hva jeg vil at min maskin skal klare lett.

Bolson (mitt kallenavn er Bolsen ..), er Asus P5B helt greit, eller må jeg lengre opp i prisklassen? Merket at det hele ble ganske fort dyrere for å gå C2D-veien.

Lenke til kommentar

Kunne noen muligens lagt alt det jeg hadde i opprinnelsen opp i en prisguide, der du finner et passende nytt Hovedkort som støtter prosessoren (som du også må bytte ut) E6400? Det ville vært supert, ettersom jeg brukte rundt 40 minutter på å sette opp mitt. (Slet vanvittig med å finne delene, skrive de inn osv.. )

Lenke til kommentar

C2D trenger absolutt ikke bli dyrere.

For 1.200 kan (og bør) du forvente et bra Hovedkort. (Ja, P5B er bra)

E6400 er ca 200 kr dyrere enn 4200+ (men verdt pengene)

Ved å velge 7900GTO sparer du 700 kr og får et bedre og roligere skjermkort.

Finn deg en billigere DVD-brenner, ca. 100 kr å spare her uten tap av ytelse.

Hvis avtagbare kabler ikke er viktig for deg kan du velge MIST 500W med kabler, og få en vel så bra PSU samt spare ca 50kr.

Pengene du sparer kan du evt. legge i en bedre skjerm.

Ser du legger masse penger i mus/tastatur/musematte, kanskje unødvendig dyrt? Men som CS gamer vet du vel hva du vil ha...

Edit: Tips!

Cooler Master Cavalier 3 er et greit og pent kabinett. Etter min mening er Lian Li PC7BSCAND et like pent of stilrent kabinett, dessuten er det Lian Li, som står for kvalitet og 100% aluminium. En bonus er 2x120mm utrolig rolige vifter som gir god luftgjennomstrømning. Anbefales på det varmeste!

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Skjermen er 19", og responstid og sånt er jo helt uviktig?

Den viser det jeg skal se og når jeg må se det, så den holder nok.

Noen som kan bekrefte at 7900GTO er bedre enn 7950?

Sammenlignen (her) mellom de to skjermkortene. Sier ikke meg så mye, kanskje noen andre kan si noe der?

Gainward GT'n ser jo tøffere ut på pakningen.

GTO har 100 mhz mer kjernefrekvens, der GT-en har 80 mer minnefrekvens.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte det.

Se f.eks. denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=642078&st=20 her er det en link til en fransk side som viser resultater.

Edit:

Angående skjerm, selfølgelig er det forskjell på en skjerm 2.000 og en til 10.000, selv om de tilsynelatende skulle ha ideltiske spesifikasjoner. Ikke det at du trenger å betale 10.000 for å få en bra skjerm, men å legge litt mer penger i den er bra, selv om den skjermen du har valgt sikkert er helt grei.

Edit 2:

GTO har en bedre kjøler og en roligere vifte enn GT, noe som betyr bedre OC (selv om GTO muligens kan ha problemer på den fronten) Mange på formuet som har fått GTO opp i GTX clock.

Stock yter GTO bedre enn GT.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Har valgt å gå for GTO 7900 og tror jeg har oppsettet klart.

OPPSETTET

Kan noen si meg om det mangler noe? Går hovedkortet sammen med CPU?

Jeg fjernet headsettet for jeg har et annet som funker litt til.

Vifte? Er en på strømforsyningen, men er den alt jeg trenger?

Hva med programvarer? Trenger jo windows på denne, hva anbefales å kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...