glucchip Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det mulig å lage en knapp som f.eks skrur av alle viftene, lysene eller noe sånt i VB 2005 ? Kan ejg få koden til dette isåfall? Tusen takk Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det mulig å lage en knapp som f.eks skrur av alle viftene, lysene eller noe sånt i VB 2005 ? Kan ejg få koden til dette isåfall? Tusen takk 6995089[/snapback] Tror ikke software ville "fått lov til det" av hardwaren. Maskinen trenger viftene for å fungere, og det skal nok mye til for å få de til å stoppe. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Du må ned på lavere kodings nivå for dette...Husker ikke navn men det er språk (som nesten er helt ukjent) som kan hente ut informasjon om alt mulig å styre alt av hardware så lenge du setter opp hardware'n så alt har tilgang. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Synes de fleste postene dine her på forumet består av -"kan jeg få koden til det takk!". Fremfor å faktisk be om hjelp til å lage egen kode. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Synes de fleste postene dine her på forumet består av -"kan jeg få koden til det takk!". Fremfor å faktisk be om hjelp til å lage egen kode. 7000593[/snapback] Riktig. Fra nå av skal vi som virkelig kan programmering svare helt enkelt: "Kjøp deg en bok, sett deg ned og les, og finn ut av det selv." Svarte han hva jeg visste, at jeg ikke trodde det var mulig. Men noen kode får han nok neppe. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kan bruke BIOSens strømstyringsfunksjoner til dette, hvis den har det da. Men tviler på at det blir så lett i VB. Det må nok gjøres i C eller assembly... Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du kan sjekke ut WMI, skall ha noen funksjoner for og lese av temperaturen etc, husker ikke om du kan stille viftene der da... Lykke til Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du har ike tilgang til BIOS interrupts under 32-bit protected mode (som windows programmer kjører under) Noen interrupts blir emulert i 16-bit programmer, som interrupt 0x13 osv. Dette pga HAL (Hardware Abstraction Layer) som skal hindre at PC-en din skal fryse med masse rare farger, som hendte i ny og ne i MS-DOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå