Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

E-verket tar strømmen!

Psusennes

Anbefalte innlegg

E-verket har plombert strømmen hos en kompis av meg. Dette var uten varsel og strømmen er innklusiv i husleia som er blitt betalt til riktid tid, siden start. Jeg som elektrikker har koblet litt om så han har støm på fryser og kjøleskap. Det jeg lurer på er om hvilke lover det er for dette? Kan E-verket ta strømmen uten varsel på denne måten? Strøm er i våre dager nesten et menneskerett og jeg forundrer meg mye over at man kan fjerne denne nødvendigheten uten og kontakte persosnen som faktisk bor der. Hvis det er noen som har noen meninger om saken er dere fri til og ytre det her. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har begaatt et lovbrudd ved aa koble han paa igjen.

Hvis det er inkludert i husleia saa er det huseier som har faatt varslene, altsaa kunden er informert.

Altsaa det er bare aa stenge, med mindre kompisen din har en legeearklering paa at han maa ha stroemmen paa saa maa huseier betale regningen...

Jeg vet riktignok ikke hvor du bor, men de fleste netteiere sine vilkaar for bruk er ikke veldig ulike NVEs standardvilkaar

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Strøm er i våre dager nesten et menneskerett

6994950[/snapback]

Over hodet ikke. "Å få barn er en menneskerett", "Å ha strøm er en menneskerett", "Jeg har en rett til å jobbe med xx og få yy i lønn" osv. som blomstrer opp nå om dagen er bare pisspreik.

Dersom kameraten din har kontrakt med husverten hvor strøm er inkludert vil jeg tro at denne vil kunne brukes til å presse husvert til å hvertfall skaffe leietakeren strøm, så lenge han betaler regningene sine.

Lenke til kommentar

Jeg maa legge til at det har hendt mer enn 1 gang at leietager har trodd at stroemmen har veart inkludert i husleien, men at den ikke har veart det.

Stroemmen har da blitt stengt naar huseier har sagt opp stroemmen uten at noen andre har bestilt stroem.

Jeg sier ikke at det er det som har skjedd i dette tilfellet, men det har skjedd foer.

Saa kameraten din burde ta kontakt med netteier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...