Thor. Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei. En i klassen min tilbyr meg en av sine 512 brikker som han ikke har bruk for. Det er en 512 Crucial DDR400 CL3. Jeg har denne fra før av. Jeg vet at CAS Latency er litt forskjellg men gir det så mye forskjell i ytelsen? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Men passer dette da? Jeg har brikken rett forran meg og er litt usikker. Kan jeg risikere å kortslutte noe? (jeg vet hvilken vei det skal inn i maskinen og hvor) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Slå av maskinen, koble ut strømkontakten. Ta ut gammel ram, sett inn ny ram. Koble til strøm. Slå på maskinen. End of story Vanligvis. Du sier du har 2x512 MB brikker fra før. Da kommer du nå til å ha 3 x 512 tilsammen, ikke sant? Har du tidligere kjørt Dual-channel? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja jeg kjører dual channel (om det er å få 2 like ram til å fungere som 1). Jeg prøvde å kople rett og jeg testet flere forskjellige kombinasjoner. Jeg bruker orginal bios. Men jeg får alltid en lang pipelyd.. Den er ikke noe signallyd etter det jeg hører. Hvordan kan jeg få alle 3 brikkene til å jobbe hver for seg? Jeg har et Asus A8N sli premium og 3 ram-brikker som Caze nevnte. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Unnskyld bump men vennen min vil ha tilbake rammen imorgen. Begynner og haste. Jeg kan faktisk bruke den jeg låner og min ene 512 sammen.. men ikke 3. Ser ut til at hk må ha 1, 2 eller 4 brikker. right? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hva sier manualen da? Det er vanlig å kunne bruke 1, 2, 3 eller 4 brikker. DualChannel krever stort sett parvis installasjon av like brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå