kjm Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Har et chaintech 7aja mobo med 700 duron,fungerer bra.har prøvd å sette inn 1.2 og 1.1 duron,men maskinen henger.Har den nyeste bios.noen som har noen erfaring med dette. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 1,1 og 1,2GHz Duron trekker mere strøm og utvikler mere varme enn en 700MHz, så to mulige løsninger på problemet ditt er større strømforsyning eller større kjøleribbe hvis prosessoren blir veldig varm, 80°C (ingen hovedkort måler helt nøyaktig siden Duronen ikke har intern tempratursensor). Lenke til kommentar
kjm Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Har nok strømforsyning og prosessoren blir ikke varm.maskinen henger i bios.Har windows xp innstalert.Jeg mener hovedkortet skulle støtte disse prosessorne. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Restet BIOS`en. Finn en jumper på hovedkortet(Vanligvis JP5 tror jeg) som du bytter fram og tilbake en gang. Hvis du ikke skjønte min rare forklaring så se i manualen.. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det er ikke umulig at det er noe feil med hovedkortet, men da er det merkelig at 700MHz Duronene fungerer bra. Lenke til kommentar
kjm Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Har også gjort det,med samme resultat. Lenke til kommentar
kjm Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 hovedkortet funger perfekt.første gang jeg satte inn 1.1 duron begynte faktisk windows å starte opp ,men fikk blå skjerm med feilmeldinger nesten med en gang. Lenke til kommentar
albe Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Funker det hvis du settet 700'en tilbake igjen? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Har du prøvd å resette BIOS`en? Det pleier å løse seg da... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: kjm skrev (2002-11-03 12:18):fikk blå skjerm med feilmeldinger nesten med en gang. Kan du poste feilmeldingene så kan eg prøve å hjelpe deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå