Gå til innhold

Klage mot PSDATA!


Anbefalte innlegg

Hva er det divxdude og hans korstog mot diverse foretninger? :wink:

Begynner å lure litt på intensjonen(e) din med alle disse uthengningene...

 

---

 

Alltså, divxdude, før du begynner å legge ut om dine problemer med diverse veldig godt respekterte foretninger/forhandlere og lignende, så kan det jo lønne seg å snakke med vedkommendes supportavdeling for å avklare misfortståelsen(e)...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-03 14:57, skrev president:

Det var vel ikke særlig smart å sende inn hele pakken med software og alt. Det hadde jo holdt i lange baner å sende inn bare brenneren, regner med det er det PSData har bedt deg om å gjøre. Når noen tipser PSData om din tidligere "Dell-tråd" regner jeg med de mister all sympati for deg, i likhet med resten av de som har lest den tråden.

Skjønner heller ikke hva som egentlig var problemet, du kunne vel bare koblet på cd-brenneren på samme IDE-kabel som harddisken og brukt det innbygde brenneprogrammet i XP (hvis du har XP).


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-11-03 14:59 ]</font>


'

 

Hvorfor snakker du om Dell saken? Den er jo ute av verden for lenge siden. Synes at vi ikke skal spre salt over et gammelt sår folkens! Jeg har kuttet ut det der for lenge lenge siden.

 

Uansett jeg brente 60 cd'er løpet av en dag. Siden jeg aldri hadde problemer med denne spilleren trodde jeg at spilleren forsatt funka helt fint. Har tross alt brent over mange hundre cd'er med samme brenner. uten en eneste feul. så viser det seg at noe er galt etter disse 60 cd'ene. Alle cd'ene er av samme merke (mmore plater )

 

Tråden her gikk ut på at om jeg kunne få refundert mine penger for denne brenneren, siden PSdata leverte meg feil vare. Det er det svaret jeg er ute etter. Så ikke kom med at jeg har hatt par uheldige tråder med dell. Det synes jeg er bare dumt, og får fram dårlige minner. Jeg har vokst fra den slags tull og anser meg selv som en anstendig person per i dag.

 

Ellers takk for alle bra innlegg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 14:40, skrev Divxdude:

mener ikke at Psdata skal bli belastet for den nye spilleren jeg har kjøpt. Men at de skal refundere pengene mine på brenneren.


Etter at jeg tolket loven, skal da selger dekke mine utgifter. Dette blir da 60 cd'er??


Jeg er ikke ute etter bråk, men etter rettferdighet!


 

Mener du at PSData skal heve kjøpet på Plextor-brennern? Vel ... lykke til med den. Du har ingen rett til å få hevet kjøpet bare fordi du har kjøpt en annen vare i mellomtiden. No offense, men din behandling av saken må jeg si var "mindre gjennomtenkt". Du viser mangel på feilløsningsevner, desverre. Selv i de dypeste skoger laaangt inni Gokk, skulle det være mulig å skaffe en brenner til å lage backup med, eller en annen måte å ta backup på. Som nevnt tidligere av mange andre her i tråden, så trengte du bare å få lasta ned nero, og koble brennern på den IDE-kabelen du sannsynligvis har i maskinen. :wink: En veldig smal sak å få ordna ville jeg tro ...

 

Men over til en annen ting: Hvorfor i all verden driver du å slenger drit om PSData før du i det hele tatt har tatt kontakt med dem og gitt dem en sjangs til å løse problemet? Det er jo mildt sagt urettferdig og useriøst av deg. Og siden du ikke har krav på annet, enn å få igjen de tinga du leverte inn, så syns jeg du burde trå litt mer forsiktig. Det er ikke PSData's ansvar at du kjøper deg masse annet i mellomtiden. Kjøpsloven gir dem en uke fra de mottar brennern din til å sende en ny, og det virker det som de har gjort i denne saken. Jeg syns du har blitt behandlet ganske så fair jeg... og at de sendte en bulk versjon tilbake til deg, mens du sendte hele smæla til dem beror sikkert bare på en kommunikasjonssvikt mellom deg og PSData. Sånne filleting er det ikke vits så lage masse bråk om...

Lenke til kommentar

::: OFF TOPIC - Hopp over dette innlegget om du vil fortsette å lese om det diskusjonen EGENTLIG handler om...! :::

 

Quote:


Den 2002-11-03 19:11, skrev Divxdude:


[::quoting av en annen som påpekte eldre diskusjoner::]


Hvorfor snakker du om Dell saken? Den er jo ute av verden for lenge siden. Synes at vi ikke skal spre salt over et gammelt sår folkens! Jeg har kuttet ut det der for lenge lenge siden.


 

Kjære divxdude, ettersom dette er et forum, som er basert på en database, så er dette forumet, og hw.no og alle søstersidene, som elefanter, vi glemmer aldri. Og hvorvidt du er vokst ifra noe/kuttet ut noe for "lenge siden", som du så pent legger det fram, er veldig uinteressant, da "lenge siden" er et relativt begrep, og "lenge siden" kan være alt ifra 1-3 måneder, til 5-10 år. Jeg betviler at de fleste tenker på ditt uhell som for "lenge siden". Dog, vet jeg ikke det for sikkert.

 

Quote:


Uansett jeg brente 60 cd'er løpet av en dag. Siden jeg aldri hadde problemer med denne spilleren trodde jeg at spilleren forsatt funka helt fint. Har tross alt brent over mange hundre cd'er med samme brenner. uten en eneste feul. så viser det seg at noe er galt etter disse 60 cd'ene. Alle cd'ene er av samme merke (mmore plater )


 

Jeg forstår ikke helt? Brent over mange hundre cd-r med samme brenner? Mener du samme type eller DEN SAMME brenneren som du leverte tilbake? (...?)

 

Quote:


Tråden her gikk ut på at om jeg kunne få refundert mine penger for denne brenneren, siden PSdata leverte meg feil vare. Det er det svaret jeg er ute etter. Så ikke kom med at jeg har hatt par uheldige tråder med dell. Det synes jeg er bare dumt, og får fram dårlige minner. Jeg har vokst fra den slags tull og anser meg selv som en anstendig person per i dag.


 

Leverte de FEIL vare, eller en FEILVARE? Dette er virkelig det mest sentrale i denne diskusjonen, da reaksjonsmåtene og lovgivningen er helt forskjellige. Dog tror jeg at du kan få pengene tilbake, bare du leverer tilbake brenneren og alt tilbehøret som du NÅ har mottat, eller skal motta. Da det da fortsatt er et vanlig kjøp, men her spørs det om de leverte en FEILVARE, eller FEIL VARE...

 

Definisjonsspørsmål, om du skjønner hva jeg sikter til.

 

Mvh kjello2

Lenke til kommentar

jeg har ikke sagt en dritt om PSdata! jeg bare diskuterer hva mine rettigheter er! Ser ikke noe galt med det dessverre. Jeg er er fast kunde hos Psdata og synes det er den beste webshop i Norge. Hvor kan du finne at jeg har nevnt noen ting om PSdata??

 

Jeg bare diskuterer som sagt. Jeg er ikke ute etter noen løsninger, men å få et svar på mitt spørsmål. som var om at jeg kan få refundert mine penger. Ifølge tråden blir det nei. Regner med at Psdata sender med kabler og cd slikt det er med retail pakka.

 

Håper dere ikke misforstår folkens. Jeg hadde jo bare et spørsmål, og noen har dessverre tolket dette utvidene. derfor tror dere at jeg prøver på noe dritt.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-03 19:23, skrev kjello2:

 

 

Jeg forstår ikke helt? Brent over mange hundre cd-r med samme brenner? Mener du samme type eller DEN SAMME brenneren som du leverte tilbake? (...?)

 

 

Jeg brente ut 60 cd'er med samme brenner som jeg leverte tilbake til Psdata. Dessuten testet de brenneren som defekt. Dessuten hadde jeg også brent flere hundre cd'er på den defekte brenneren!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 19:40, skrev Divxdude:

Jeg brente ut 60 cd'er med samme brenner som jeg leverte tilbake til Psdata. Dessuten testet de brenneren som defekt. Dessuten hadde jeg også brent flere hundre cd'er på den defekte brenneren!


 

Motsigelse:

Du brente 60 cd'r med samme brenner som du leverte tilbake, OG du brente flere hundre cd'r med den defekte brenneren, som er den brenneren som du leverte tilbake?

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg bare diskuterer som sagt. Jeg er ikke ute etter noen løsninger, men å få et svar på mitt spørsmål. som var om at jeg kan få refundert mine penger. Ifølge tråden blir det nei. Regner med at Psdata sender med kabler og cd slikt det er med retail pakka.


Håper dere ikke misforstår folkens. Jeg hadde jo bare et spørsmål, og noen har dessverre tolket dette utvidene. derfor tror dere at jeg prøver på noe dritt.


 

Jeg har vel svart på dette også, om jeg ikke husker feil:

 

Quote:


kjello2 skrev:

Leverte de FEIL vare, eller en FEILVARE? Dette er virkelig det mest sentrale i denne diskusjonen, da reaksjonsmåtene og lovgivningen er helt forskjellige. Dog tror jeg at du kan få pengene tilbake, bare du leverer tilbake brenneren og alt tilbehøret som du NÅ har mottat, eller skal motta. Da det da fortsatt er et vanlig kjøp, men her spørs det om de leverte en FEILVARE, eller FEIL VARE...


 

Du kan fortsatt bare levere tilbake den varen du mottar som er i korrekt stand, og få tilbake pengene du har brukt og postgangen. Men det greieste er jo å ringe de, fortelle at du gjør enten det, eller de kansellerer kjøpet, og overfører pengene til deg snarest, UTEN å bruke 100 kr på å sende erstatningsvaren til deg, forutsatt at de ikke har sendt den enda.

 

Om du ikke skjønner hva jeg mener, får du gjerne spørre, men jeg har som sagt, allerede sagt hva jeg mener er riktig i denne saken. Definisjonsspørsmålet har du nå avklart.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 19:53, skrev kjello2:

Du kan fortsatt bare levere tilbake den varen du mottar som er i korrekt stand, og få tilbake pengene du har brukt og postgangen. Men det greieste er jo å ringe de, fortelle at du gjør enten det, eller de kansellerer kjøpet, og overfører pengene til deg snarest, UTEN å bruke 100 kr på å sende erstatningsvaren til deg, forutsatt at de ikke har sendt den enda.


Om du ikke skjønner hva jeg mener, får du gjerne spørre, men jeg har som sagt, allerede sagt hva jeg mener er riktig i denne saken. Definisjonsspørsmålet har du nå avklart.


 

Takk skal du ha for dine innlegg. Psdata har ikke sendt meg noen varer, siden jeg mottok brenneren på fredag.

 

Jeg skal ringe dem imorgen, så får vi se.

 

Men tusen takk skal du ha!!

 

Da skriver jeg de siste ord på denne tråden!

Lenke til kommentar

Divxdude, synes du oppfører deg ganske barnslig. Du sier at du ikke er ute etter å henge ut psdata. Hvorfor i all verden skriver du "klage mot PSDATA" som topic da?? Hvis du kun var ute etter dine rettigheter kunne du bare skrevet f.eks: "Hvilke rettigheter har jeg?"

 

Hvis det er slik at de sendte den tilbake i løpet av en uke, så har de gjort sitt, og du bør være fornøyd. At de sender den som bulk er vel en misforståelse/forglemmelse og du trenger ikke bli sur for det.

 

Kan ikke annet enn å le av at du synes du skal få tilbake 60 cd-plater av dem...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 20:04, skrev Insanity:

Divxdude, synes du oppfører deg ganske barnslig. Du sier at du ikke er ute etter å henge ut psdata. Hvorfor i all verden skriver du "klage mot PSDATA" som topic da?? Hvis du kun var ute etter dine rettigheter kunne du bare skrevet f.eks: "Hvilke rettigheter har jeg?"


Hvis det er slik at de sendte den tilbake i løpet av en uke, så har de gjort sitt, og du bør være fornøyd. At de sender den som bulk er vel en misforståelse/forglemmelse og du trenger ikke bli sur for det.


Kan ikke annet enn å le av at du synes du skal få tilbake 60 cd-plater av dem...


 

Jo takk for den!hyggelig sagt av deg!

 

Beklager for at topicen ble som den ble. Men som du kan se i tråden har jeg ikke klaget mot Psdata. Har kun fått vite mine rettigheter. Hvis du synes jeg er barnslig, for det være opptil deg å bedømme.

 

Jeg har dessuten ikke sagt at jeg skal ha krav på mine cd'er.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 19:53, skrev kjello2:

Du kan fortsatt bare levere tilbake den varen du mottar som er i korrekt stand, og få tilbake pengene du har brukt og postgangen. Men det greieste er jo å ringe de, fortelle at du gjør enten det, eller de kansellerer kjøpet, og overfører pengene til deg snarest, UTEN å bruke 100 kr på å sende erstatningsvaren til deg, forutsatt at de ikke har sendt den enda.


Om du ikke skjønner hva jeg mener, får du gjerne spørre, men jeg har som sagt, allerede sagt hva jeg mener er riktig i denne saken. Definisjonsspørsmålet har du nå avklart.


 

Takk skal du ha for dine innlegg. Psdata har ikke sendt meg noen varer, siden jeg mottok brenneren på fredag.

 

Jeg skal ringe dem imorgen, så får vi se.

 

Men tusen takk skal du ha!!

 

Da skriver jeg de siste ord på denne tråden!

 

---

 

Hmm... Vel... De kanskje godtar det. Men det spørs. Nå når jeg ser tidsperspektivet. Så er dette en garantisituasjon, hvor du skal få en ny vare, eller få den gamle reparert. Men en ting jeg ikke skønner, hvorfor gikk du ikke bare via Plextor, en grunn til at folk kjøper Plextor skal jo være deres eminente utbyttingrutiner ved feil på deres brennere. En kompis av meg fikk en ny brenner dagen derpå, og den gamle ble hentet.

 

Jaja, snakk med PSData du, og spør bare pent om du ikke kan få kansellert alt, som foreslått, og hvem vet, kanskje du får det. Hvis ikke kanskje du får levere tilbake den brenneren du kjøpte istedet, men tviler på at du får pengene tilbake... kanskje, som sagt før av noen, en tilgodelapp.

 

Men PSData har brukt å være greie med meg i hvert fall. Etter å ha snakket utallige timer med PSData, Telenor, Komplett, har jeg bare noen tips til når du skal snakke med dem, og hvilken som helst supportavdeling:

 

* Snakk tydelig og virk avslappet.

* Bli aldri, sutrete eller grinete på noen måte.

* Foreslå gjerne løsninger som er innom lovens rammer, og om løsningen gagner begge, som f. eks det med portoen, da godtar de fleste bedrifter din løsning med glede og takker for kreativt innspill!

* Om du har opplevd brutte løfter, fortell gjerne om de, men gjør det på en spøkefull måte, eller på en saklig måte, alt mellom blir ignorert og du blir stemplet som sutrete og grinete. Om situasjon ikke det er helt utrolig latterlige av alt som går da...

* Vær presis

* Vær høflig, og introduser deg alltid med navn og situasjon/kundenummer/annet, og om du har vært i telefonen en stund, som det ofte skjedde med meg, og skjer med meg, og Telenor, fortell hvilke avdelinger du har snakket med og hva de sa eller gjorde/ikke gjorde.

* Sikkert mer :wink:

 

Har hørt flere snakke med supportavdelinger/lest andres e-poster til support avdelinger, og iblant blir jeg bare opprørt :razz:

 

Mange tar med ALT for mye informasjon, og noen sier nesten ingenting. Andre er veldig høffelige, mens noen rett og slett skriver sms-språk og banner annenhver linje...

 

Jeg sikter ikke til noen spesiell :wink:

 

Mvh kjello2

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 14:40, skrev Divxdude:

mener ikke at Psdata skal bli belastet for den nye spilleren jeg har kjøpt. Men at de skal refundere pengene mine på brenneren.


Etter at jeg tolket loven, skal da selger dekke mine utgifter. Dette blir da 60 cd'er??


Jeg er ikke ute etter bråk, men etter rettferdighet!


 

Hvordan har det seg at du alltid har problemer med en eller annen type hardware ? =P

Lenke til kommentar

For meg så virker det som om Divxdude prøver å tjene noen raske kroner. Du får meg *ALDRI* til å tro at du har feilbrent 60 cder på rappen! Dell-saken er kanskje ute av verden, men den forteller litt om hva slags holdninger du har. Du var ute etter å direkte lure Dell, og nå er du ute etter å lure PSdata! Kan du forresten bevise at du har 60 defekte cder?

 

Virker dessuten som om du forandrer på historien din hver gang noen sier noe som kan "avsløre" motivene dine. Slike som deg ødelegger for alle oss andre forbrukere!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 21:04, skrev Nuffern:

For meg så virker det som om Divxdude prøver å tjene noen raske kroner. Du får meg *ALDRI* til å tro at du har feilbrent 60 cder på rappen! Dell-saken er kanskje ute av verden, men den forteller litt om hva slags holdninger du har. Du var ute etter å direkte lure Dell, og nå er du ute etter å lure PSdata! Kan du forresten bevise at du har 60 defekte cder?


Virker dessuten som om du forandrer på historien din hver gang noen sier noe som kan "avsløre" motivene dine. Slike som deg ødelegger for alle oss andre forbrukere!



 

jeg er ikke ute etter å lure noen! Når jeg leverte inn brenneren til Psdata, sendte jeg med et dusin cd'er til dem som bevis på at brenneren var defekt. kunne godt sendt resten, men det er jo ingen hensikt.

 

Som sagt ser jeg denne tråden som avsluttet! Jeg har fått svar på¨det jeg ønsket!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 19:11, skrev Divxdude:


Uansett jeg brente 60 cd'er løpet av en dag. Siden jeg aldri hadde problemer med denne spilleren trodde jeg at spilleren forsatt funka helt fint. Har tross alt brent over mange hundre cd'er med samme brenner. uten en eneste feul. så viser det seg at noe er galt etter disse 60 cd'ene. Alle cd'ene er av samme merke (mmore plater )



 

Og så skrev du..

 

Quote:


Den 2002-11-03 19:54, skrev Divxdude:

skal jeg gjøre det klart!


Jeg hadde denne brenneren i par mnd. ( brente flere hundre cd'er ) Men i det siste, hadde brenneren en tendens til å feilskrive. Vet ikke hvorfor. og det var i denne perioden jeg brente nettopp 60 cd'er.


Men før den aktuelle perioden funka den helt fint!


 

Du er ikke akkurat konsekvent Divxdude, ført en dag og så i en periode.

 

Og hvis vi regner litt. 60 CD tilsvarer minimum 38 GB data. Sier vi 5 minutter per CD, så blir det 5 timer. Du sier at dette er backup av regnskapsdataene dine. Du sitter altså i 5 timer og dytter CD'er for å ta backup? Ikke akkurat den mest effektive backuprutinen jeg har hørt om. Antagligvis også en av de dyreste, siden mediene ikke kan brukes om igjen. Foreslår at du kjøper deg en Ontrack-streamer. :roll:

Lenke til kommentar

Er det helt utenkelig at det er merket/pakket/produksjonsserien med CD-er det er noe feil/inkompatibelt med? Det ville kanskje være en idé å prøve en annen type CD før du returnerte brenneren?

 

Jeg har selv hatt pakker med CDer hvor nesten alle var defekte, og også erfart at enkelte merker har større feilprosent. Du har vel heller ikke brent på CD-ene i høyere hastighet eller større lagringsplass enn de var laget for?

 

LeD

Lenke til kommentar

RMA tag fra plextor sin hjemmeside tok 5 dager i mitt tilfelle.

Da sendte jeg inn bare brenneren, men fikk tilbake ny brenner, kabler programvare og manualer.

1. RMA på plextor sin hjemmeside, vente på at DHL leverer ny brenner på døren din etter 3-5 dager, sende defekt brenner tilbake til Plextor :smile:

 

Plextor er geniale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...