Gå til innhold

Klage mot PSDATA!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte tidligere i år en cd brenner. En plextor. Etter par mnd. begynte den å feilbrenne til de grader. Derfor sendte jeg den inn og de behandlet denne saken meget raskt. ( det er kjempebra service )

 

Jeg fikk på fredag en ny vare, siden brenneren min var defekt. Men da jeg mottok denne var det i bulk utgave. Jeg hadde opprinnelig kjøpt retail med alt software og kabler.

 

Uten kabler og slikt for jeg jo ikke brukt brenneren, siden jeg leverte alt som fulgte med brenneren til Psdata. Og jeg hadde sagt ifra til dem at jeg var nødt til å ha en brenner for helgen for å ta backup av regnskapet mitt.

 

Derfor ble jeg nødt til å kjøpe en dårlig brenner fra min lokale databutikk.

 

Derfor er mitt spørsmål som følgende:

 

Jeg burde vel ha rett til å levere dette produktet tilbake til Psdata og få refundert pengene mine?

 

Siden jeg hadde først kjøpt en retail og fikk igjen en bulk? og det er Psdata sin feil at de sendte meg en bulk utgave. Jeg har jo krav på en retail. De kunne i det minste lagt ved de kablene og softwaren jeg sendte inn til dem.

 

Takk på forhånd folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-03 11:08, skrev albe:

Når du først hadde fått brenneren, hadde det jo vært mer naturlig å kjøpe kabelen i den lokale sjappa istedefor en helt ny brenner da!

En IDE-kabel kan da ikke koste mye.


Og heller ordnet opp med ps-data etterpå.


LOL? ja, det hadde nok vært det lureste

Lenke til kommentar

Forstår dere mer da folkens hvorfor jeg gjorde følgende?

 

Jeg hadde sagt ifra til Psdata at jeg trengte brenneren, og da burde de ha visst at jeg trenger kabler og nero for å brenne ut.

 

Men uansett, jeg har jo krav på retail versjon, hvis den første varen min er defekt. Hvorfor i all verden fikk jeg bulk? Jeg skal ringe dem på mandag og høre. synes det er litt rart å bulk, ettersom jeg hadde i første omgang betalt for en retail brenner med alt.

 

Hvordan er det med kjøpsloven. Med den defekte brenneren, brant jeg ut 60cd'er før jeg fant ut at noen var riktig galt. Har jeg krav på å få dette dekket iføkge loven? isåfall hvilken lov og paragraf?

 

Har lest at kunden skal få dekket alle kostnadene sine med et defekt produkt. Og kostnader har nettopp vært disse cd'ene og porto( dette har jeg fått dekket allerede ).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 12:02, skrev Mentor:

Brenneprogram kan du laste ned gratis prøve versjoner av. F.eks Nero.......




 

men hvordan skulle jeg ha visst det liksom? har ikke internett på den pc'en. og hvordan skulle jeg fått overført denne nero pakke til pc'en siden jeg ikke hadde brenner( cd rom ) på pc'en i den aktuelle tidsrom. Psdata kan jo ikke kreve at jeg skal skaffe alt dette, siden jeg hadde jo betalt i første omgang for en retail utgave av brenneren!

Lenke til kommentar

Du kunne vel "Lånt" av en bekjent? Er jo ikke så veldig mange som IKKE har cdbrenner i disse dager. Du hadde ikke internett på den pc'en...altså, du henger på hardware.no, har nesten 700 reg. meldinger. Og du har ALDRI hørt om at nero kan downloades? Selv om du ikke kunne brenne det ut...så..nei, jeg vet ikke :smile:

 

En ide kabel skulle du FÅTT av meg, har en egen pose med slikt skrot :razz:

 

Anyway, enig i at du skulle hatt en retail brenner tilbake, ikke en bulk. Men å KJØPE en ekstra cdbrenner for en liten idekabel + software er i mine øyne kun din egen feil :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 10:24, skrev Divxdude:


Og jeg hadde sagt ifra til dem at jeg var nødt til å ha en brenner for helgen for å ta backup av regnskapet mitt.


 

Selger skal levere nytt produkt eller reparere feil innen en uke + Postens somling. (Hvis ikke har du krav på å få låne ett produkt mens du venter.) Du kan ikke kreve at dette skjer fortere, om du så heter Kjell Magne og skal brenne backup av statsbudsjettet.

 

PSData har likvel valgt å gi deg ekstra god service og behandle saken raskt. Men dessverre skjedde det en liten feil. Eller kanskje det var meningen at du bare skulle sende selve brenneren i retur, og ikke alt det andre i pakken? Det hele er kanskje en kommunikasjonssvikt?

 

Quote:


Jeg burde vel ha rett til å levere dette produktet tilbake til Psdata og få refundert pengene mine?


 

Nei. Du har krav på kabler og CD og hva som ellers måtte følge retail-pakken. PSData kan selvsagt ikke lastes for at du går og kjøper en ny brenner i en annen butikk.

 

Quote:


Den 2002-11-03 11:15, skrev Snekker`n:


Du kan jo også angre kjøpet i den lokale sjappa hvist du helst vil ha den andre brennern


 

Ingen angrerett ved kjøp i butikk. Men de er kanskje hyggelige og gir ham en tilgodelapp.

 

Quote:


Hvordan er det med kjøpsloven. Med den defekte brenneren, brant jeg ut 60cd'er før jeg fant ut at noen var riktig galt. Har jeg krav på å få dette dekket iføkge loven? isåfall hvilken lov og paragraf?


 

Forbrukerkjøpslovens §34, første ledd:

"Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk."

 

Men måtte det virkelig gå med 60 CDer før du innså at noe kunne være galt?

 

Forøvrig er det vel slik at de fleste IDE-kabler har to uttak? Du kunne kanskje ha koblet av alt annet enn brenneren og en harddisk med operativsystem samt filene som skulle brennes? Og hvorfor i all verden avinstallerte du brenneprogrammet da du returnerte brenneren?

 

(Forresten: Har ikke du brent fingrene dine stygt på garantikverulering før, Divxdude?)

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 12:55, skrev LeD:

Quote:


Den 2002-11-03 10:24, skrev Divxdude:


Og jeg hadde sagt ifra til dem at jeg var nødt til å ha en brenner for helgen for å ta backup av regnskapet mitt.


 

Selger skal levere nytt produkt eller reparere feil innen en uke + Postens somling. (Hvis ikke har du krav på å få låne ett produkt mens du venter.) Du kan ikke kreve at dette skjer fortere, om du så heter Kjell Magne og skal brenne backup av statsbudsjettet.

 

PSData har likvel valgt å gi deg ekstra god service og behandle saken raskt. Men dessverre skjedde det en liten feil. Eller kanskje det var meningen at du bare skulle sende selve brenneren i retur, og ikke alt det andre i pakken? Det hele er kanskje en kommunikasjonssvikt?

 

Quote:


Jeg burde vel ha rett til å levere dette produktet tilbake til Psdata og få refundert pengene mine?


 

Nei. Du har krav på kabler og CD og hva som ellers måtte følge retail-pakken. PSData kan selvsagt ikke lastes for at du går og kjøper en ny brenner i en annen butikk.

 

Quote:


Den 2002-11-03 11:15, skrev Snekker`n:


Du kan jo også angre kjøpet i den lokale sjappa hvist du helst vil ha den andre brennern


 

Ingen angrerett ved kjøp i butikk. Men de er kanskje hyggelige og gir ham en tilgodelapp.

 

Quote:


Hvordan er det med kjøpsloven. Med den defekte brenneren, brant jeg ut 60cd'er før jeg fant ut at noen var riktig galt. Har jeg krav på å få dette dekket iføkge loven? isåfall hvilken lov og paragraf?


 

:

"Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk."

 

Men måtte det virkelig gå med 60 CDer før du innså at noe kunne være galt?

 

Forøvrig er det vel slik at de fleste IDE-kabler har to uttak? Du kunne kanskje ha koblet av alt annet enn brenneren og en harddisk med operativsystem samt filene som skulle brennes? Og hvorfor i all verden avinstallerte du brenneprogrammet da du returnerte brenneren?

 

(Forresten: Har ikke du brent fingrene dine stygt på garantikverulering før, Divxdude?)

 

LeD

Ja her ligger all sympatien etter min med hos PS Data.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om han som startet tråden er ute for å bare provosere??!!?

Selv bor jeg i ett av de mest gokkete steder i kongeriket, men det skulle ikke ha tatt meg to min. å skaffe en ide-kabel. Vedrørende PS-data, hea hatt noen returer til dem, (en IBM disk inne nå), og har fått kjempeservice hos dem. Tror komunikkasjon er en nøkkelfaktor.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 14:40, skrev Divxdude:

mener ikke at Psdata skal bli belastet for den nye spilleren jeg har kjøpt. Men at de skal refundere pengene mine på brenneren.


 

Du skal ha IDE-kabel, CD, og det som ellers måtte følge med retail-pakken. Hvorfor skulle du ha noe mer enn det?

 

Quote:


Etter at jeg tolket loven, skal da selger dekke mine utgifter. Dette blir da 60 cd'er??


 

Dersom CDene ble ødelagt på grunn av feil i brenneren høres det rimelig ut, ja. Men du burde kanskje oppdaget feilen før så mange CDer gikk tapt? Er du forøvrig 100% sikker på at det var brenneren det var noe galt med? Regner med at de 60 CDene ikke var av samme merke?

 

Quote:


Jeg er ikke ute etter bråk, men etter rettferdighet!


 

Og rettferdighet er i dette tilfellet at du får IDE-kabelen din, software-CDen din, og muligens kompensasjon for ødelagte CDer.

 

LeD

 

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-11-03 14:49 ]

Lenke til kommentar

Det var vel ikke særlig smart å sende inn hele pakken med software og alt. Det hadde jo holdt i lange baner å sende inn bare brenneren, regner med det er det PSData har bedt deg om å gjøre. Når noen tipser PSData om din tidligere "Dell-tråd" regner jeg med de mister all sympati for deg, i likhet med resten av de som har lest den tråden.

Skjønner heller ikke hva som egentlig var problemet, du kunne vel bare koblet på cd-brenneren på samme IDE-kabel som harddisken og brukt det innbygde brenneprogrammet i XP (hvis du har XP).

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-11-03 14:59 ]

Lenke til kommentar

Divxdude :smile: Du har ein plextor men når den blir "defekt" leverer du den inn der du kjøpte den... Koffor fekk du ikkje bare eit rma tag fra plextor ? Ville våre mye raskere.

 

Du har heller ikkje krav på pengene tilbake for 60cdar er du heldige får du kansje pengene tilbake for 5 av dei... hehe morsomt då :smile: at nokon kan prøve å brenneren 60 ganger før dei innser noko er galt

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 10:24, skrev Divxdude:


Og jeg hadde sagt ifra til dem at jeg var nødt til å ha en brenner for helgen for å ta backup av regnskapet mitt.



 

Siden du bruker den til å ta backup av regnskapet, så virker dette som at brenneren er brukt i NÆRING. Det vil si at det IKKE er Forbrukerkjøpsloven som gjelder, men Kjøpsloven som skal brukes.

 

Quote:



Derfor ble jeg nødt til å kjøpe en dårlig brenner fra min lokale databutikk.


Derfor er mitt spørsmål som følgende:


Jeg burde vel ha rett til å levere dette produktet tilbake til Psdata og få refundert pengene mine?



 

Om du kan få levere produktet som du kjøpte hos den lokale databutikk til PSData og få pengene refundert fra PSData? Tvilsomt. Hadde du kjøpt kabler og software, så ville det ha vært mulig å få dette dekket. Din beste mulighet er å snakke med PSData om å få hevet kjøpet av Plextor'en. Det siste som følge av de ikke greide å omlevere riktig produkt innen avtalt frist. Dette må gjøres så raskt som mulig.

 

Når det gjelder erstatning for CD'ene dine, så har du en plikt til å begrense denne typen tap. Jeg vil anta at du har rett til erstatning for en backup-kjøring. For å unngå denne type tap bør du teste om minst en av platene er lesbare ved hver backup-kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...