Lakus Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Har nettop lastet ned en hel masse ganske tunge tekstur mod's som jeg skal bruke til å sjekke hva systemet mitt kan ta, og for å se hvor flott Oblivion kan bli i sitt fulle potensiale per dags dato! Ikke alle moddene er de største av sitt slag, men de er anbefalt av haugevis av spillere verden over pga at de ser bra ut! Så til selve spørsmålet, kan noen si meg hvilken rekkefølge jeg skal innstallere disse modsene slik at det vil se best ut uten noen konflikter? Qarl's Texture Pack 2048 Qarl's Texture Pack 2048 Patch Qarl's Texture Pack 2 Qarl's Texture Pack Normal Maps Reduced BTSR Normal Maps Reduced Natural Enviroments 2.12 Qarl's Texture Pack Better Tiling Landscape Normal Map LOD Blade9722 LOD Unofficial AddOn for Qarl's Texture Pack 2 Parallax Ayleid Ruins Parallax Cities Giga Pack Parallax Prison Mod Parallax Sewers Den som gidder dette ville vært ett bevis på at forumer ikke bare er for Whinere og n00bs Eventuellt hvis noen hadde giddet og poste dette på det offisielle Elder Scrolls forumet for meg, og legge link til tråden her, siden jeg er utestengt i de neste 3 dagene Endret 3. oktober 2006 av Lakus Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hvis du tar en titt på resten av forumet her, så ser du raskt at dette er et soleklart bevis på at forumer ikke bare er for whinere og n00bs. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Måtte du bare svare eller mente du at det var on topic nok t il og si? Ja, dette forumet er genialt, men folk flest sin oppfatning av Forumer og folk som whiner over ditt og datt... Lenke til kommentar
Helgenen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har nettop lastet ned en hel masse ganske tunge tekstur mod's som jeg skal bruke til å sjekke hva systemet mitt kan ta, og for å se hvor flott Oblivion kan bli i sitt fulle potensiale per dags dato! Ikke alle moddene er de største av sitt slag, men de er anbefalt av haugevis av spillere verden over pga at de ser bra ut! Så til selve spørsmålet, kan noen si meg hvilken rekkefølge jeg skal innstallere disse modsene slik at det vil se best ut uten noen konflikter? Qarl's Texture Pack 2048 Qarl's Texture Pack 2048 Patch Qarl's Texture Pack 2 Qarl's Texture Pack Normal Maps Reduced BTSR Normal Maps Reduced Natural Enviroments 2.12 Qarl's Texture Pack Better Tiling Landscape Normal Map LOD Blade9722 LOD Unofficial AddOn for Qarl's Texture Pack 2 Parallax Ayleid Ruins Parallax Cities Giga Pack Parallax Prison Mod Parallax Sewers Den som gidder dette ville vært ett bevis på at forumer ikke bare er for Whinere og n00bs Eventuellt hvis noen hadde giddet og poste dette på det offisielle Elder Scrolls forumet for meg, og legge link til tråden her, siden jeg er utestengt i de neste 3 dagene 6994280[/snapback] Hei du. Først vil jeg si dette: Jeg vet ikke hvilken rigg du besitter der, derfor har jeg delt opp mitt svar til deg litt spesiellt. Du forstår nok hvorfor når du leser videre.. Hvis du har "bare" 256MB minne i ditt skjermkort: Først, lag en mappe med følgende (i rekkefølge): 1. Qarl's Texture Pack 2 2. Skingrad_Roof_Textures_for_Qarl 3. Better Tiling Textures (det er kommet en patch 1.11 her) 4. Qarl_Normals_Reduced. (ovenstående patch har noe til denne også) 5. BTSRNormalMapsReduced. 6. LOD's enten Shaja's eller Blade's som du har nevnt. (2048) Så bør du lage deg en egen mappe med Parallax-mod'ene. Dette fordi du da har valget til å "holde tilbake" i tilfelle du synes det går for mye utover farten, eller du finner ut at Parallax ikke passer for deg.(det er flere som ikke liker texturen der): Begynn med Parallax Cities Giga Pack og "hiv inn" de andre tre etterpå. Der har du (med begge mappene) pakken jeg ville valgt til mitt kort (7900GT 570M) Har du 512MB minne i skjermkortet ditt kan du jo gjøre det sånn at du bytter ut 2048 LOD-pack med den største utgaven. Det finnes ellers en skikkelig giga-pack for slike "lokomotiv"-skjermkort, du finner den hvis du leter.. Tilslutt: Ettersom det dreier seg om LOD og adskillig nye textures her, vil jeg sterkt anbefale deg å bruke Timeslip's OMM. En slik manager gjør at du garantert får utnyttet dine textures på best mulig måte. Lykke til, Lakus. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 -----Maskinvare----- Asus A8N-SLi Premium AMD X2 4600+ s939 Corsair Value 2x1GB ATI X1900XT 512MB 200GB HardDisk 580w Hiper strømforsyning Sitter på det over! Men synes at det hakket en smule for mye for min del så jeg tester ut Qarls 1024 istedefor 2048, som det sies er en del ytelsesforskjell? Men hvertfall så orker jeg ikke bruke OBMM, det tar evigheter og lage OBMM filer av f.eks større tekstur mods osv. Og jeg har heller ingen problemer med og enkelt nok bruke en AutoArchiveInvalidator som tar seg av ArchiveInvalidation. Men heller! Jeg glemte og ta screenshots før jeg avinnstallerte igjen! Jeg liker og gjøre ting ordentlig så jeg uninstallerte heila dritn eg Men holder på og legge inn dem på nytt igjen nå... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har teksturer noe å si direkte for FPS, dersom du har 512 MB VRAM? Jeg sitter på X1900 XTX, med en del grafiske tweaks, og sliter litt med FPS, uten at jeg vet hva jeg skal gjøre for å bedre det... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Ja vil tro det ja, har tatt en liten sjekk hvor jeg savet på ett sted i skogen med allt på fullt. Og uten noen teksturmods eller noe var det rundt 50-55fps, og med det som er listet opp var det bare rundt 30-40.. så har nok en del og si tror jeg! Btw, har du noen erfaring med OBMM? Må jeg legge inn tekstur moddene i spesiell rekkefølge der også osv? Vil tro det men vil gjerne være sikker hvis jeg bruker det for og legge inn alt på nytt... EDIT: For seint Holder på nå Og kommer nok til og holde på resten av natta med OBMM Det gikk seint ! Endret 4. oktober 2006 av Lakus Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Glem det hele! Inns nettop hvor flott dette spillet ser ut uten noen tekstur mods og hvor flott og ren FPS jeg får uten det, så jeg kommer ikke til og spille med noen tekstur mods Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå