Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettet faller ut. NGT eller PC?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem jeg har slitt med siden jeg fikk ADSL2+fra NGT. har tidligere aldri hatt problemer med nedetid fra NGT, telenor, firstmile.

Jeg har en AMD processor 3500+ med et ASUS sli hovedkort med integrert nettverkskort(hvis det har noe å si). 2 gig ram.

NGT ADSL2+.

Jeg har kablel fra NGT-router til PC. Dessuten har jeg koplet NGT routeren til en trådløs router i stua, med Xbox kablet til denne stue routeren(via "homeplug" som er koplet til NGT routeren)

Jeg har forsøkt 2 routere fra NGT. speedtouch 585i og 546i v6.

problemet er at nettet fra tid til annen faller ut. Dette skjer sånn ca. 1 gang daglig.

Selv om internett er fallt ut, kan jeg fortsatt streame filmer fra PC via NGT routeren og til xbox'en.

Jeg må enten restarte routeren eller trekke ut og sette inn kabelen mellom NGT router og PC for å få nettet til å virke igjen.

Jeg har forsøkt flere runder med kundeservice, men de sier at jeg skal være på nett, da de har kontakt med routeren. Når jeg går inn i 10.0.0.1 etter at nettet har falt ut, så står det "connecting" på "type_b1", så for meg ser det ut som routeren har mistet kontakten.(ipconfig da: PC'en har fått ip 192.168..)

nettet kan falle ut mens jeg bruker PC'en, men kan også være nede når jeg starter opp PC'en. uansett er det samme manøver jeg må utføre hver gang. Restarte routeren eller trekke ut kabelen mellom PC og NGT router. Fra tid til annen kan det ta timer før nettet igjen er oppe.

Jeg kan ikke tro at det er nettverkskortet eller PC'en som er problemet, da streaming av filmer fungerer utmerket selv om jeg ikke får tilgang til internett.

Jeg har forsøkt 10 forskjellige kabler, så det er heller ikke problemet.

Har noen en formening om hva annet enn NGT som kan være problemet er?

Jeg bor på Majorstua. Er det andre NGT kunder som har problemer i dette området?

Takknemlig for svar, da jeg er helt tom for ideer om hva jeg kan gjøre for å fikse problemet.

Beklager noe rotete fremstilling, men har ikke nettverksspråket helt inne ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen løsning til deg, men kan si at du absolutt ikke er alene om dette. Har selv adsl2+ fra NGT, og har hatt store problemer med at jeg støtt og stadig faller ut. Selv om NGT påstår at det ikke er noe feil. Men jeg har lest på forum mange steder at det er utrolig mange med denne tjenesten som sliter.

Så jeg vil tippe at det ikke er pc eller nettverkskort det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at det er routermodemene som er årsak til utfall av linje.

Det beste er å sette disse i bridge ( www.ngtforum.net ) og bruke en god router bakom.

6994687[/snapback]

Feilen har jeg funnet :p

Du har to routere opp mot hverandre

Du må inn på modemet og endre følgende:

sett på bridge mode

Og steng DHCP

Gå i router og velg automatisk DHCP.

Burde funke nå. De blir koflikt med router bak router, tips er å kjøpe trådløs aksesspunkt og bruke ngt routeren.

as :thumbup:

Lenke til kommentar
Min erfaring er at det er routermodemene som er årsak til utfall av linje.

Det beste er å sette disse i bridge ( www.ngtforum.net ) og bruke en god router bakom.

6994687[/snapback]

Feilen har jeg funnet :p

Du har to routere opp mot hverandre

Du må inn på modemet og endre følgende:

sett på bridge mode

Og steng DHCP

Gå i router og velg automatisk DHCP.

Burde funke nå. De blir koflikt med router bak router, tips er å kjøpe trådløs aksesspunkt og bruke ngt routeren.

as :thumbup:

6994819[/snapback]

feilen er tilstede selv om jeg kobler ut stue-routeren. Dessverre..

Lenke til kommentar

hadde kanon oppetid fra NGT 30dager+ helt til jeg upgraderte min speedtoutch 516 router til FW 6.1.0.5

men da falt jeg ut en gang om dagen eller oftere ,

fant ut at en nedgradering til Software Release: 5.4.0.14 var tingen

ser ut som den er tilbake til min gamle stabile linje nå :love: :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...