guardianpegasus Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3990646/ Hollandske muslimer kan fremover vælge at blive indlagt på et islamisk sygehus, der skal bygges i havnebyen Rotterdam Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Hvor ble det av integreringen? Er ikke dette mer et forsøk på segregering? Har europa gitt opp kampen for et fargerikt fellesskap og sikter nå mot en to-statsløsning innenfor landets egne grenser? Nei, dette er direkte skummelt. Utrolig at nederlenderne, som har følt islam på kroppen, kan være så korttenkte. Eller er det nettopp derfor? At de ønsker en segregering? For å få dem så langt bort fra seg som mulig? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 har jo vært jødiske barnehaver i flere 10år, er det også en vei til helvete? Jeg kan ikke se hva som er problemet, man skal søke å hjelpe befolkningen på best mulig måte. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) har jo vært jødiske barnehaver i flere 10år, er det også en vei til helvete? Jeg kan ikke se hva som er problemet, man skal søke å hjelpe befolkningen på best mulig måte. Jeg er nå imot segregerte barnehager også jeg da. Men sykehus er en offentlig instutisjon i særstilling, og i offentlig regi. Skal vi lage et sykehus for høyreekstreme? Et for jøder? Skal FrPere få eget sykehus? Hvorfor finnes det ikke et sykehus for venstrehendte kvinnelige pinsevenner med røde sykkelbukser? Dette er segregering og forskjellsbehandling i offentlig regi, og med skattebetalernes penger. Når får vi et islamsk politi? Islamsk brannvesen? Islamsk veivesen? Endret 3. oktober 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke snakk om segregering, men å tilpasse behovene. Offentlige støtteapparatet sin oppgave er å støtte opp om brukerne på best mulig måte. Kan vanskelig se at det er snakk om segregering. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Hvor ble det av integreringen? Er ikke dette mer et forsøk på segregering? Har europa gitt opp kampen for et fargerikt fellesskap og sikter nå mot en to-statsløsning innenfor landets egne grenser? 6994124[/snapback] Er det ikke muslimene, evt. private aktører som står for dette prosjektet? Han har rejst sagen over for landets integrationsminister, Rita Verdonk, og krævet, at hun svarer på, hvorvidt regeringen kan acceptere »dette apartheid-projekt.« Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Hvor ble det av integreringen? Er ikke dette mer et forsøk på segregering? Har europa gitt opp kampen for et fargerikt fellesskap og sikter nå mot en to-statsløsning innenfor landets egne grenser? 6994124[/snapback] Er det ikke muslimene, evt. private aktører som står for dette prosjektet? Han har rejst sagen over for landets integrationsminister, Rita Verdonk, og krævet, at hun svarer på, hvorvidt regeringen kan acceptere »dette apartheid-projekt.« 6994302[/snapback] Det jeg har sett av artikler rundt saken tyder også på at dette er er privat initiativ. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av private sykehus per se, men jeg har registrert at store deler av høyresiden er opptatt av dette i valgfrihetens navn. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det jeg har sett av artikler rundt saken tyder også på at dette er er privat initiativ. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av private sykehus per se, men jeg har registrert at store deler av høyresiden er opptatt av dette i valgfrihetens navn. 6994891[/snapback] Absolutt. Så lenge vi kan ha sykehus der det er greit med bilder av Nasse Nøff på veggene også. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Denne fantastiske liberalistiske valgfriheten fører i siste analyse uansett frem til at offentlige skattegylden og euro brukes til å finansiere ekstremisme i ymse former. Det er ille nok at det skjer i barneskoler og barnehager. Når det kommer til sykehus går det for langt. Alt som segregerer befolkningen og oppfordrer dem til å leve adskilt fra andre og forskjellsbehandler folk er svært farlig både for de som benytter seg av disse tilbudene, barna deres, og samfunnet forøvrig. Dette vil kun ha en isolerende effekt på muslimer. Og vi ser hvilken effekt en slik isolering har på f.eks ymse religiøse grupper. Vi vet hva som skjer med norskpakistanske barn som sendes til religiøse skoler i pakistan for noen år. De blir radikalisert. Det samme blir barn som går i bibelskoler på vestlandet eller islamske skoler i england. Å gi folk valgfriheten til kun å omgi seg og barna sine med "riktig type" mennesker leder til intoleranse. Slik intoleranse leder til kriminalitet, terrorisme, rasisme, kvinneundertrykking, forræderi, krig når det er muslimer og deres krigerprofet det gjelder. Som sagt... når skal politiet privatiseres? Og når får vi et islamsk politi? Og når muslimene er i overtall i det 22'e århundret, hva tror dere skjer da? Dersom vi ikke integrerer denne gruppen nå har vi mistet en historisk sjanse, og denne valgfriheten vil gjøre norge til et segregert samfunn med to befolkninger, to folkegrupper, to lover, to helsevesen, to skolevesen, to politimyndigheter, og til syvende og sist leder slike fragmentering alltid til borgerkrig. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Denne fantastiske liberalistiske valgfriheten fører i siste analyse uansett frem til at offentlige skattegylden og euro brukes til å finansiere ekstremisme i ymse former. Det er ille nok at det skjer i barneskoler og barnehager. Når det kommer til sykehus går det for langt. Alt som segregerer befolkningen og oppfordrer dem til å leve adskilt fra andre og forskjellsbehandler folk er svært farlig både for de som benytter seg av disse tilbudene, barna deres, og samfunnet forøvrig. Dette vil kun ha en isolerende effekt på muslimer. Og vi ser hvilken effekt en slik isolering har på f.eks ymse religiøse grupper. Vi vet hva som skjer med norskpakistanske barn som sendes til religiøse skoler i pakistan for noen år. De blir radikalisert. Det samme blir barn som går i bibelskoler på vestlandet eller islamske skoler i england. Å gi folk valgfriheten til kun å omgi seg og barna sine med "riktig type" mennesker leder til intoleranse. Slik intoleranse leder til kriminalitet, terrorisme, rasisme, kvinneundertrykking, forræderi, krig når det er muslimer og deres krigerprofet det gjelder. 6997241[/snapback] Jeg er helt uenig. Jeg ser ikke positivt på det at muslimer danner subsamfunn og isolerer seg fra resten av samfunnet. Men jeg er i høyeste grad positivt til et helsetilbud som tar hensyn til forskjellige behov. Det forutsetter selvsagt at sykehuset ikke kan nekte folk som ikke er muslimer behandling, og at sykehuset er forsvarlig drevet på andre måter. Jeg ønsker frihet og valg. Også for de som ønsker å gjøre andre valg enn meg selv. På samme måte som jeg ønsker ytringsfrihet også for de som ytrer ting jeg ikke liker. Når jeg blir gammel ønsker jeg å bo på et hjem der prester generelt ikke har adgang til å misjonere, slik de gjør på de fleste gamlehjem i dag. Skal jeg ønske meg dette, så må jeg også godta at andre ønsker religion som en del av hverdagen sin. Sykehus er litt annerledes i og med at det er færre av dem, og det derfor er mer nødvendig at de passer alle. Men er det mennesker nok på et sted til at det er forsvarlig, så go ahead! Som sagt... når skal politiet privatiseres? Og når får vi et islamsk politi? Og når muslimene er i overtall i det 22'e århundret, hva tror dere skjer da? Dersom vi ikke integrerer denne gruppen nå har vi mistet en historisk sjanse, og denne valgfriheten vil gjøre norge til et segregert samfunn med to befolkninger, to folkegrupper, to lover, to helsevesen, to skolevesen, to politimyndigheter, og til syvende og sist leder slike fragmentering alltid til borgerkrig. 6997241[/snapback] Ikke noe av dette er sammenlignbart... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det forutsetter selvsagt at sykehuset ikke kan nekte folk som ikke er muslimer behandlingHvorfor det? Det er jo et privat sykehus. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det forutsetter selvsagt at sykehuset ikke kan nekte folk som ikke er muslimer behandlingHvorfor det? Det er jo et privat sykehus. 6999317[/snapback] Dersom det er offentlig støttet, enten direkte eller ved at det offentlige betaler for hele eller deler av behandlingen. Lenke til kommentar
Keegar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Er enig med Jblack der jeg... er helt greit at de har sitt eget sykehus, men som JBlack sa, må også folk som ikke er muslimer få lov til å få behandling der... er utrolig mange flinke muslimske leger og sånt, når jeg kommer på sykehuset håper jeg nesten at jeg får en indisk lege, beste legene ever er indiske vil nesten tørre å påstå uten noen undersøkelse på det punktet da men men hvis det blir til at bare muslimer får komme inn der er jeg strengt talt 100% imot det, og hvis det blir tilfelle skal vi bare utestenge alle muslimer fra våres sykehus? ... I det tilfellet ville det gått veldig dårlig med alle syke muslimer i verden om de måtte dra til amsterdam får å komme på sykehus Endret 4. oktober 2006 av Keegar Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Fint da.. I india er vel over 90% hinduer? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Og over 100 mill muslimer. tror nesten 30% av medisinstudenter i norge er av utenlandsk bakgrunn, det sier vel litt om at vi også har meget flinke studenter som ikke er etnisk norske. (medisin er de vanskeligste studiet å komme inn på i Norge for de som ikke vet det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå