Antipop Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er på utkikk etter ei god bok om historien til den italiensk-amerikanske mafiaen. Har sett ein god del Sopranos dei siste dagane, og blir heilt gira. Så kunne vært artig å lese litt mafia-historie. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Se Gudfaren-filmene, så leser du "Gudfaren, de Ukjente Årene" av Mark Winegardener. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Eller så leser du forfatteren bak Gudfaderen - Mario Puzo Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Puzo er antageligvis et foretrukket alternativ ja, men jeg har beklageligvis kun erfaring med Winegardeners bok. Endret 9. oktober 2006 av Iceman™ Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det var en svenske som kom ut med ei dokumentarbok om den sicilianske mafiaen tidligere i år. Tror den het noe så enkelt som Mafia. Husker desverre ikke forfatterens navn, men han var invitert til Skavlan i forbindelse med arrestasjonen av Provenzano tidligere i år. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Sånn generelt er jo boka Cosa Nostra av John Dickie å anbefale. Smått dokumentarisk, men med mer enn nok Sopranos-feel.....(legg til en hel masse nese-puste-lyder) Lenke til kommentar
kallli Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er på utkikk etter ei god bok om historien til den italiensk-amerikanske mafiaen. Har sett ein god del Sopranos dei siste dagane, og blir heilt gira. Så kunne vært artig å lese litt mafia-historie. 6993922[/snapback] Jeg driver å leser cosa nostra av john dickie..du burde skaffe deg den :!: får vite allt!! løp og kjøp Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg syns boka Gudfaren var mye bedre enn filmen Gudfaren. Boka har jeg lest mange ganger. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 "Omerta" av Mario Puzo er også ganske fin. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Cosa Nostra er da den sicilianske mafiaen. har ikke lest den selv, så vet ikke hvor mye som er tatt opp om den amerikanske. men regner pga navnet på boka at det er lagt hovedvekt på den sicilianske... (siden det er den som heter Cosa Nostra) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det stemmer, boka dreier seg om den sicilianske mafiaen. Lenke til kommentar
agrsiv Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Cosa Nostra er herlig. Blir ikke mer mafiafeeling enn mafia fra Sicilia, vel Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Leste boka som Goodfellas er basert på, og den var absolutt verdt og få med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå