oysfaerg Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Lomz: Gled dere til HDTV slår inn for fullt i Norge... Vet du hvilken oppløsning 720p er f.eks? 1280x720.. eller 1080i/p for den saks skyld -> 1920x1080. Blir vel litt masete å se det på 4:3 vel? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Lomz: Gled dere til HDTV slår inn for fullt i Norge...Vet du hvilken oppløsning 720p er f.eks? 1280x720.. eller 1080i/p for den saks skyld -> 1920x1080. Blir vel litt masete å se det på 4:3 vel? 6995473[/snapback] Det blir det helt sikkert, er klar over det, og som sagt, jeg har allerede en 16:10-tv, saa det blir jo ikke et problem, men det er formen paa tv-en som ikke tiltaler meg hvis dere skjoenner hva jeg mener. Endret 3. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hmm, merkelig hvor uenig man kan være om sånne ting. Personlig kan jeg ikke fordra sånne firkanta, kjipe, gammeldagse TV-er. Avlange, derimot - ja takk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) 16:10 er digg, i mine øyne. Nesten så jeg ikke takler å sitte og surfe på den stasjonære med 5:4-skjerm nå... 6995417[/snapback] nå er de fleste sider på internett tilpasset 4:3 (og lav oppløsning?) så jeg skjønner at du har blitt hekta på å lese nettsider klemt til venstre siden av dataskjermen forresten, selv om det har vært oppe i flere tråder allerede nevner jeg at bøker kommer ikke i widescreenformat, de kommer i en mellomting av 4:3 og 16:9, bøker er digg å lese. jada-jada har fortsatt ikke kommet med noen argumenter tross 6 postinger i denne tråden, kan vel snart kalles spam? Endret 3. oktober 2006 av mandela Lenke til kommentar
mkon Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ubrukelig med pc skjermer i widescreen, gidder ikke se film på noe så lite alikvel. Og laptop skal være bærbar....dvs....ikke en diger klump med 17" widescreen som veier 5 kg og er halv metern bred. Ibm lenovo hadde noen modeller med vanlig skjerm, bra ksjermkort og grei cpu Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 darkz: Samtidig som PC-en min er bærbar (jada, litt vekt er ikke noe problem - pingle!) så har den ganske bra med krefter, og en deilig skjerm med høy oppløsning. Heller det enn noe ultraportabelt. mandela: Har vent meg til å ikke maksimere nettleservinduet - jeg har plass til alt mulig rart i bredden, som flere MSN-vinduer og diverse. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Stasjonær = kraft pc, laptop = ultraportabel...nesten ihvertfall Totalt ubrukelig med ei 5kg`s varmebombe med 15 min batteritid Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Gah, nesten så man kan bli litt irritert av det der, darkz Man kan fint kombinere bærbar og kraft, om definisjonen ikke samsvarer med din definisjon betyr det ikke at den ikke er sant. Dessuten er det uansett enklere å klappe sammen en bærbar enn å pakke ned masse komponenter og ledninger. Batteriet på min bærbare var forresten i 3-4 timer, så du overdriver veldig. Litt for mye. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Spørs det, men dette er smakssak vi diskturer så her har vi ei rett eller feil Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg liker WS best selv, jeg ser mye film på pcen så det har nok noe med saken å gjøre. Har dog litt problemer når jeg jobber med bilder jeg har tatt og noen spill, spesielt litt eldre spill, men allikevel liker jeg WS best. Blir jo en smakssak, men bransjen har jo tydelig sagt fra om at WS er fremtiden, så for de som fortsatt foretrekker 4:3 blir jo utvalget stadig mindre. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 4:3 passer best for "amatører" som blåser word/etc opp i fullskjerm... For dem som er vant til å jobbe på flere skjermer (stasjonær), er det en befrielse med bredformat på laptop... Nå går det iallefall "greit" med to vinduer ved siden av hverandre... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Dell D520 er jo en aktuell kandidat med Merom og 4:3-skjerm... 6995432[/snapback] Det stemmer, D520 kan faktisk leveres med både SXGA+-oppløsning og T7200-prosessor! Så der har du maskinen for deg... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 En av grunnene til at det gås over til 16:9 er også at det er et mer "naturlig" format, rett og slett mer behagelig å se på. Dessuten er widescreen-laptoper penere. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Altså Widescreen blir fort veldig stort, jeg snakker om en data jeg skal ha med på skolen og bruke til alt annet ellers. Ser lite film. Det er bare at jeg blir oppgitt over det dårlige utvalget av kvadrat skjermer. Kvadrat er best, eneste grunnen til at widescreen finnes er pga at filmbransjen ville distansere seg fra tv-verdenen men nå følger visst alle etter dem. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg kan forstå at konservative pc brukere foretrekker 4:3 format på skjermene sine. Men med tanke på at menneskenes synsfelt er widescreen syns jeg det er "lettere" å fokusere blikket på en widescreen skjerm enn en vanlig 4:3, pc som tv. Lenke til kommentar
Tegga Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Siden jeg programmerer php mye så er WS en blessing for meg. Har akkurat kjøpt en HP 9074, og en 17" WS er helt genialt til mitt formål... Og til dere som synes at slike bærbare veier for mye, kom dere på treningsstudio. Om en PC veier 1 kg mer så har ikke det veldig mye å si, hvertfall for meg. Og tror ikke det er pga. at jeg har løftet litt vekter av og til.. Men men... Slike diskusjoner ender aldri i enighet. Jeg er hvertfall glad for at WS kom, både på PC og TV-fronten Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tror du har bomma med at folk ikke "klarer" å bære laptopen, det er bare at noen av oss ikke vil ha tunge maskiner, dvs at den er liten og ultraprotabel f.eks. Hadde jeg hatt bruk for en 17" widescreen skulle jeg nok klart å løfte den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 .. jada-jada har fortsatt ikke kommet med noen argumenter tross 6 postinger i denne tråden, kan vel snart kalles spam? 6995549[/snapback] Jeg venter også spent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå