Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det noen som vet grunnen til at nesten alle bærbare idag leveres kun med widescreen skjermer? Irriterende når jeg ser etter en 4:3 løsning på skjermen. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Tja det finnes jo maskiner med 4:3 enda hvis du vil ha det... Hovedspørsmål er enkelt da widescreen skjermer er bedre "min mening" Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Widescreen er vel tingen i dag, alle filmer og slikt blir laga i widescreen så + at da blir pc'en lenger, ergo bedre plass Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Widescreen er vel tingen i dag, alle filmer og slikt blir laga i widescreen så + at da blir pc'en lenger, ergo bedre plass 6993999[/snapback] Er virkelig widescreen tingen? Positivt: - Filmer er stort sett i widescreen (men hvem pokker ser film på en laptop da?) Negativt: - Skjermen blir mindre i høyden, altså mindre plass for folk som skriver dokumenter o.l. - Bredere skjerm betyr større sekk/veske, altså mer å drasse på Mener du fremdeles at widescreen er tingen? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Widescreen er vel tingen i dag, alle filmer og slikt blir laga i widescreen så + at da blir pc'en lenger, ergo bedre plass 6993999[/snapback] Er virkelig widescreen tingen? Positivt: - Filmer er stort sett i widescreen (men hvem pokker ser film på en laptop da?) Negativt: - Skjermen blir mindre i høyden, altså mindre plass for folk som skriver dokumenter o.l. - Bredere skjerm betyr større sekk/veske, altså mer å drasse på Mener du fremdeles at widescreen er tingen? 6994144[/snapback] ja..................... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Uansett jeg liker vanlig kvadratisk skjerm, syns det er ihvertfall et stort problem at de fleste pc-produsentene går over til widescreen. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Selv om de dessverre blir sjeldnere, lages det fortsatt en del brukbare 4:3-bærbare. Utvalget blir imidlertid tynt om du setter krav til godt skjermkort. Hva slags krav har du til ytelse/specs? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) høyest mulig oppløsning og minst t7200 prosessor. Edit: og maks 15.4 størrelse Endret 3. oktober 2006 av Rakib Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 T7200 blir nok umulig, dessverre. Den eneste 4:3-bærbare med Core 2 Duo er Asus U5F, dette er en ultraportabel med 12" skjerm og 1024x768-oppløsning, antar det ikke var det du var ute etter... Slakker du av til Core Duo gir prisguiden disse maskinene (alle med 1400x1050-oppløsning): https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Nei der ser du, veldig vanskelig med kvadratskjermer for tiden. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå er det nok veldig mange andre enn bare meg som foretrekker kvadratisk skjerm. Så å komme med et slikt frekt kommentar blir feil Jada-jada Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå er det nok veldig mange andre enn bare meg som foretrekker kvadratisk skjerm. Så å komme med et slikt frekt kommentar blir feil Jada-jada 6995107[/snapback] Nei det er ikke mange andre i forhold til de som foretrekker dagens teknologi men jeg får bare beklage da hvis jeg såret dine følelser..... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Negativt:- Skjermen blir mindre i høyden, altså mindre plass for folk som skriver dokumenter o.l. - Bredere skjerm betyr større sekk/veske, altså mer å drasse på dersom maskinen med ws display er kortere i dybden, betyr det ikke også en mindre hvileflate for håndledd når man skriver? dersom dette er tilfelle er ws kjipere å bruke som en skrivemaskin enn en maskin med tradisjonell skjerm. jada-jada har forøvrig ikke kommet med noen argumenter for ws i denne tråden :!: Endret 3. oktober 2006 av mandela Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nei jeg har ikke det og har man vært våken et par år så skjønner man hvorfor :!: Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er enig med traadstarter, jeg foretrekker absolutt 4:3-skjermer, ogsaa naar det gjelder TV Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 16:10 er digg, i mine øyne. Nesten så jeg ikke takler å sitte og surfe på den stasjonære med 5:4-skjerm nå... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Dell D520 er jo en aktuell kandidat med Merom og 4:3-skjerm... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er enig med traadstarter, jeg foretrekker absolutt 4:3-skjermer, ogsaa naar det gjelder TV 6995403[/snapback] Pc er greit selv om dette også blir T Ford om et par år men herregud "jeg foretrekker 4:3 TV" da mangler man virkelig kunnskap om noe som er såååå mye bedre Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Pc er greit selv om dette også blir T Ford om et par år men herregud "jeg foretrekker 4:3 TV" da mangler man virkelig kunnskap om noe som er såååå mye bedre 6995446[/snapback] Jeg er litt usikker paa om jeg skal bli fornearmet eller ikke, men jeg har selv 16:10 tv, men jeg foretrekker, og hadde foretrukket aa ha en 4:3 tv, jeg vet godt om at 16:10 eksisterer, men jeg liker det ikke. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå som veldig mye sendes i 16:9, og de fleste filmer kommer i formatet, fatter jeg ikke at noen foretrekker 4:3... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå