Ernie Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Tenkte jeg skulle bestille 3CDer fra play.com i helga. Problemet er bare det at jeg (etter et par forsøk nå) ikke "får igjennom" kredittkortet. Siden de krever at adressa er på 2 linjer samtidig som man må oppgi postnr. separat lurer jeg derfor skrekkelig på hvordan det her skal fylles inn. Samtidig er jeg interessert i å vite hva de med æ, ø eller å i adressa si gjør siden jeg uheldigvis har en ø i min. Skriver dere æ/ø/å, ae/oe/aa eller noe annet? Endret 3. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Først og fremst; æøå finnes ikke i det store utland, bytt boskatvene ut med eoa - det skal fungere. Mange systemer forventer minimum 2 linjer i adressen. Det er steder i Norge hvor det holoder med postnummer - men er det ikke et gårdsnavn eller lignende du kan benytte på adresselinje 1? Og et VISA-kort som skal benyttes i utlandet må ha 16 siffer, utløpsdato og tresifret kode angitt. Desverre har play.com økt prisene med ac 15% for oss nordmenn nå (de krever bruk av EURO for leveranser utenfor UK, prisen her ligger noe høyere og gir en ekstra omveksling før din konto er belastet). På henvendelser svarer de enten med svada elelr ikke i det hele tatt. Det værste var at de plutselig sendte tilbud om nye DVDer med pris i GBP uten at jeg hadde bedt om å få varsel om nye DVDer og uten at jeg kan handle der i GBP. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hm. Jeg har en "å" i navnet mitt, og jeg har handlet på Play i flere år ved å fylle inn Master/Visa med min norske "å". Men det er noen uker siden sist nå, så noe kan jo ha skjedd. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Vel, nå tror jeg at jeg har prøvd det som er av kombinasjoner. Fortsatt helt uten suksess, og jeg veit det er korrekt siden jeg har kjøpt ting over nettet for ikke så alt for lenge siden uten noen som helst problemer i det heltatt. Kunne til og med fylle inn ø uten at den hadde noen problemer med det Gjør et siste forsøk før jeg enten sender en sur mail til de (som sagt, jeg VEIT ting er korrekt) eller rett og slett fjerne ordren. Dette er uannsett uholdbart. Fyller man inn korrekt info skal det godkjennes, og æøå klarer faktisk andre utenlandske systemer å håndtere, så det er egentlig bare en tragisk unnskyldning om det skulle være tilfelle at den ikke takler det. Jaja, blir en smule oppgitt av det her. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) HVA I H....! De trekker meg tydligvis 100kr for hver gang jeg skriver feil Korrigering: Viser seg å bare være reservasjon, men alikevel. Endret 4. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hvor mange ganger har du prøvd Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 HVA I H....! De trekker meg tydligvis 100kr for hver gang jeg skriver feil 7001229[/snapback] Er vel sansynligvis "bare" reservert, og kommer til å bli frigitt ganske snart igjen... Tror det skal stå noe om det på sida til Play Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) hvor mange ganger har du prøvd 7001298[/snapback] Har mista tellingen Lite tillegg: Ringte banken, og adressen jeg oppgir er den 100% korrekte, navnet er korrekt, stedet er korrekt, alt er korrekt. Fatter virkelig ikke hvorfor play.com alikevel ikke klarer å få det igjennom. Endret 4. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
sirkillalot Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hei jeg har også hatt samme problem sist gang jeg bestilte fra play.. prøvde 3 ganger og alle gangene jeg rettet opp det jeg trodde kunne være feil så ble det declined etter noen dager. det endte med at jeg mannet meg opp til å prate engelsk å ringte dem direkte! når jeg først fikk prate med en tok det ikke lang tid før det hele var ordnet! syns også det er rart at visakortet jeg tidligere har bestilt hos dem med ikke funka denne gangen! hvis du er modig så ringer du dem (jeg er ikke stødig i engelsk) men det hele gikk smertefritt og veldig fort. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå