wil Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 jeg lurer på hvordan, man rekomplimerer en kjerne eller en ditro. f. eks red hat 8.0 Please håper på mange svar. Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hvorfor ikke bruke automatisk uppdate som er kommet i versjon 8.0 ? så gjør op. syst. det for deg så slipper du å gjøre det selv Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 jo, det kunne jeg gjerne ha gjort, men på den maskinene jeg har Red Hat på er det ikke internet. derfor så tror jeg at jeg må gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det står sikkert på Red Hat sine sider. Eller hvis du tar et søk i google så finner du det sikkert ut. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Wil, kan jeg spørre deg om en ting? Hvilken distro bruker du egentlig? Bare ved å lese meldingene for de siste 6 timene så har du spurt om RedHat, Slackware og LFS. Jeg kan godt huske perioden din der du skulle prøve ALLE slags mulige distroer, helst de mest uvanlige. Er du enda ikke ferdig med det? Bare lurer... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 akkurat nå bruker jeg red hat 8.0, men jeg har alltid hatt lyst til å ha slackware opp å kjøre, men jeg for det ikke til, og LFS fordi at jeg vil prøve å lage min egen distro. PS: jeg har ganske man distroer å velge mellom sånn ca. 17 eller noe slik. men jeg har alle de kjente distroene. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 hvis du LIKER å compile en MASSE source trær så er LFS et godt valg!!!! Lenke til kommentar
lif Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 14:53, skrev Caps_Lock_kf:hvis du LIKER å compile en MASSE source trær så er LFS et godt valg!!!! Eller gentoo... Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 lif: må man bygge gentoo fra scratch? isåfall hørtes det ut som et morsomt prosjekt! Lenke til kommentar
lif Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 15:17, skrev Caps_Lock_kf:lif:må man bygge gentoo fra scratch? isåfall hørtes det ut som et morsomt prosjekt! Nesten du kan kompillere hele greie selv Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 kan, som i 'trenger ikke'??? Lenke til kommentar
lif Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 15:23, skrev Caps_Lock_kf:kan, som i 'trenger ikke'??? du kan starte med en ferdig kompillert basis. Eller du kan kompillere alt tilpasset din arkitektur. (Ex jeg har dual celeron (2x366). Alså valgte jeg optimalisering for PII.) Om du vil prøve trenger du kun to ting: 1. boot-cd 2. masse tid det første finner du på http://www.gentoo.org Lenke til kommentar
drall Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 i tillegg har gentoo et genialt installering/oppdateringssystem portage. Det minner om *bsd ports. Du skriver emerge pakke, og pakken med alle dependencies blir lastet ned, kompilert og installert. Du kan avinstallere oppgradere, søke o.l. Har ikke prøvd lfs, men installasjonssystemet til gentoo var grunnen til at jeg valgte gentoo fremfor lfs. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 men slik burde jo egentli alle distro vært... må nesten teste det etter jeg er ferdig med LFS'en... Lenke til kommentar
drall Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 ja, men du får kanskje ikke samme følelse av å lage helt egen distro som med lfs Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 veeel, lfs har vel ikke installasjonsprogram i d hele tatt... det er bare en masse compiling i hytt å gevær!!! har vel bare noen source trær igjen å kappe ned før jeg må sette opp lilo på disken og boote... GLEDER MEG!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå