HV Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Heisann Spørsmål som går til de som kan litt om det meste der ute. Var på et intervju her om dagen, og til slutt så ville de at jeg skulle sende kode som jeg selv har laget og som jeg synes er tøff eller avansert. Endte jo opp med å sende litt forskjellig rart, uten noen dypere mening. Så nå spør jeg dere: Du er til intervju på en typisk J2EE stilling og de vil at du skal sende noe du synes er tøft. Resten er opp til deg, du kan velge hva som helst, bare det er kodet i java. Hva ville du sendt? Formålet er jo å være "mer" forberedt til neste gang hvis det ikke skulle gå denne gangen, så all hjelp motas med takk. Vennlig hilsen High Voltage Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kunne det vært en idè å høre hva de definerer som "tøff"? Jeg kan ikke se for meg en definisjon på ordet "tøff" i programmering-sammenheng, enten det er C++ eller Java. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kunne det vært en idè å høre hva de definerer som "tøff"? Jeg kan ikke se for meg en definisjon på ordet "tøff" i programmering-sammenheng, enten det er C++ eller Java. 6994849[/snapback] Bra kode er bra kode, uansett om det er C++ eller Java. Kommer jo egentlig an på hvilken stilling det er da, og hva de driver med i firmaet. Men tøff kode... Ville ha sendt noe drøy AOP kode som de ikke hadde forstått noenting av, eller noe ville genetic programming greier. Det er tøft etter min mening. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Gå heller for avansert...Lettere å definere koden av det enn "tøff". Avansert kode kan være en algoritme du har laget, eller noe kode for et avansert program. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er snakk om J2EE så det kan være bra å ta ha noe kode som benytter seg av J2EE platformen. Jeg kunen feks. tenkt meg å lage noe som bruker en del teknologier som forbindes med J2EE. EJBer, Spring, Hibernate. I tilleg så kan du slenge inn en avansert algoritme. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ser ikke helt poenget med å skrive sin egen avanserte algoritme, det er vel bedre å bruke noen ferdiglagde til å utføre operasjonene? Hjulet er gjerne allerede oppfunnet. Tøff J2EE kode er kode som gjøre mye arbeid med lite kode og som man tenker "wow, kan det gjøres så enkelt" av. Kan forresten anbefale å bruke EJB3 standarden og ikke rote rundt i EJB1, 1.1 eller 2 standardene som er fulle av xml. Jeg kikket en gang i tiden på EJB1 og EJB2 og tenkte, nei, dette var mye mekk for lite futt. Så fikk jeg med meg EJB3 og tenkte: "så latterlig bra!" Lenke til kommentar
aleh Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det med standarder er ikke så lett, fordi det er ikke alle som bruker EJB3. Firmaer kan ikke skifte til den nyeste versjonen over natten så du vil nok se mer EJB2 der "ute". Det er hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Veldig sannsynelig, men EJB2 er ikke pent fordet Lenke til kommentar
krigun Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Tøff J2EE kode er kode som gjøre mye arbeid med lite kode og som man tenker "wow, kan det gjøres så enkelt" av. 7038173[/snapback] Hmm.. Jeg hadde ikke blitt veldig imponert av noe tørr Entity bean kode altså. Jeg mener.. poenget med J2EE er jo at man skal gjøre mye med lite kode. Kan heller sende inn kildekoden til JBoss og si at "Heisann, jeg kan bruke et API!". Du må vise at du klarer å løse vanskelige problemer, istedenfor å ha CTRL-C -> CTRL-V noe kode fra en vilkårlig apekatt-tutorial på Sun sine sider. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Veldig sannsynelig, men EJB2 er ikke pent fordet 7038173[/snapback] Verden er ikke pen, så jeg tipper du kommer til å få et lite sjokk når du møter arbeidslivet Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Veldig sannsynelig, men EJB2 er ikke pent fordet 7038173[/snapback] Verden er ikke pen, så jeg tipper du kommer til å få et lite sjokk når du møter arbeidslivet 7046544[/snapback] Tjah, jeg har jobbet i 5 år og hoppet over EJB1 & EJB2 mens jeg har innført bruk av EJB3 i firmaet jeg jobber i. Verden er ikke pen, det er jeg helt enig i, integrering med legacy systemer er et helvete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå