King-Nothing Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har vært i studio 3-4 ganger, og sitter nå med trommeinnspillingen fra den siste gangen. (rå mix) Kunne godt tenkt meg å prøvd å mikset denne selv, bare for å bli litt flinkere til det. Men hvilke type programmer kan man bruke til det? Tenker på fete effekter som kan lage mer trøkk i musikken (kompressor), men er helt nybegynner på miksing. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Cubase. Det tar tid å lære seg, men er helt genialt når man kan det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 For bare mixe delen så tror jeg det skal holde mde audacity som er et gratis opensource program. Har støtte for det meste og enkel i bruk. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Cubase. Det tar tid å lære seg, men er helt genialt når man kan det. 6994025[/snapback] yeap! Det beste valget! Cubase SX3. Cubase 4 kommer sant nok ut 15. oktober, men det blir nok vanskelig å skaffe for kroner 0,- med det første... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg bruker utelukkende Adobe Audition faktisk ... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 adobe audition vil jeg anbefale deg. kan ta opp der og mixe. anbefaler heller det isteden for cubase og audacity. har prøvd alt der og likte adobe audition og bruker det enda Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Det er Adobe Audition jeg bruker. Har tatt opp en del ting der selv, og syntes det er topp. Men som sagt så får jeg ikke noe dreis på miksingen. Er jo ikke så veldig god kompressor der, og selv om jeg holder på med innstillinger og effekter så blir det ikke bra. Det jeg mener med å mikse er å forbedre lydbildet slik man gjør når lydteknikeren i et studio mikser en låt. Legge på kompressor, litt eq, klang osv osv. Vet at mange studio`er bruker egne programmer til akkurat dette. Hør på det lille lydklippet så skjønner dere åssen trøkk jeg vil ha. Legg merke til den klangen som er på trommene på slutten. Klippet er btw fra min først gang i studio. Ekempel.mp3 (Lyden ble ikke så veldig bra siden jeg måtte gjøre om til mp3, men dere skjønner tegninga) Endret 4. oktober 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 har du reason? exporter det som samples der og bruk compressoren der. den er ganske bra syns jeg. vet ikke åssen den i fl studio er. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Innebygde kompressorer er vel skjelden superkvalitet.. På skolen har vi kompressorer fra ultrafunk og kjaerhus audio, de er ganske fete. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er en ultrafunk compressor som følger med FlStudio... Kjaerhus lager superfete saker, og har også en gratis "classic" serie av plugins man kan laste ned. Audition er, som flere allerede har nevnt, perfekt for miksing. Jeg ville selv brukt Tracktion fordi jeg er best kjent med det, og pga. effekten FinalMix som følger med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå