Petoah Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Heisann! Har spillt gitar i ca 2 år nå (ca. 1/2 år akustisk-gitar) og er vel "godt i gang" . Har startet hos en GENIAL musiker nå, som tilfeldigvis er naboen min. Når jeg kjøpte meg el-gitar, valgte jeg å starte med en såkalt "nybegynner-pakke". Men i det siste har jeg følt at jeg ikke har den gitaren som jeg trenger for å komme meg videre. Vurderte å kjøpe meg en dyrere gitar, men kom fram til at det blir litt for mye penger akkurat nå for en 15-åring . Så derfor har jeg nå tenkt å kjøpe meg en akustisk-gitar. men problemet nå er at jeg ikke har peiling på hvilken... Men jeg vet at jeg skal ha stålstrenger . Og muligens en 12-strengers. Har hørt at det er det samme som å spille på en 6-strengers (teknisk likt). Jeg kan vel tenke meg i en prisklasse som mellom 3000kr og 5000kr. Så derfor blir det en del spm. som jeg virkelig håper at noen kan svare på: 1: Kan noen dele sine opplevelser med en 12-strengers, forklare meg hvordan den er i forhold til en 6-stengers? 2: Kan noen komme med noen forslag til gitar(akustisk)? 3: Kan noen forklare meg hvordan et effektbrett virker og hvilket jeg eventuelt kan kjøpe til el-gitaren min slik at jeg kan ha noe å kose meg med i tiden til jeg skal kjøpe meg en ny gitar? 3: Når jeg skal kjøpe meg el-gitar, så er jeg rimelig sikkert på at det blir en Gibson Les Paul . Kan noen med en slik fortelle meg hvordan den er? Mvh. Mr. Petoah Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Post på nytt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=391636 Dette er en milelang tråd om alt relatert til gitarer, bruk gjerne litt tid på å les igjennom selv om den er veldig lang. Lenke til kommentar
Bannansplitt Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Etter 1 1/2 år med akkustisk er det på tide og gå over til el-gitar. et godt kjøp er en Jackson. Mange av dem er viderekommene gitarer, men ligger på en nybegynner pris. Selv kjøpte jeg med en Jackson DK2 Dinky, og den har jeg hatt mange gode stunder med. Effektbrett er et godt, men dyrt valg Zoom g 7.1 ut. Det har det meste du trenger. 12 strengers gitar er omtrent det samme som å spille på en 6 strenger, men mye tynnere strenger og mer klang, noe som er utrolig fint og høre på. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en bra og billig viderekommen gitar. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 1. En 12strenger har mye mer klang, mye lysere ettersom understrenge til de vanlige strengene er kjempetynne. Det gir en fin lys lyd men gjør det nærmest ubrukelig å spille annet enn grep etterson det er snakk om to strenger pr. streng. 2. Ibanez AEL10E 3. Boss GT6 Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg jobbet på Norsk musikk i arbeidsuken i fjor og prøvde mange forsjellige akkustiske og elektriske gitarer. Jeg vil anbefale Ibanez om du skal ha akkustisk! De var veldig gode å spille på og lagde kjempe god lyd! Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 www.gitarnorge.no Ypperlig forum for gitarister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå