D|aZ Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Kan en SCSI IOMEGA Jazz drive seriekobles med en ekstern SCSI CDRW? Isåfall kan noen gi meg et tips/pris på anbefalt CDRW utstyr? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 SCSI er en buss, så det er litt feil å snakke om seriekobling. Og om du har en Jazz drive er uinteressant, det er SCSI kontrolleren som er av interesse. De SCSI kontrollere jeg har hørt om (men det er egentlig ikke så mange) kan tilkobles minst 7 devicer. Det er kun snakk om å finne rett type kabel. Så må du sette adressen (SCSI ID) slik at det ikke blir konflikt. Til sist må du være oppmerksom på behovet for terminering. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 IDE-brennerene har fått så god sikring mot feilbrenning at disse er fullgode alternativer til scsi-brennere. Selv har jeg scsi-brenner, men ser egentlig ingen fordeler med det i forhold til en IDE-brenner. På de fleste scsi-systemer av litt nyere dato kan du hekte på inntil 15 enheter, men husk at kontrolleren tar opp en plass. ID-allokering skjer ofte automatisk, og ihvertfall hvis du har en kontroller med bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå