Gå til innhold

Iiiiik! Ødelagt socket 939 "vifte feste"

epicstorm

Anbefalte innlegg

Sorry folkens, vet at gnåling fra noobs som er nyregistrert er no piss .. :tease:

Men, har et "lite" problem.. Etter nyinvestering i en amd x2 prossesor viste det seg at den gammle vifta mi ikke holdt lenger, så jeg kjøpte en Zalman 9500 am2 vifte. Problemet er at festet på hovedkortet til vifta tydeligvis ikke tålte belastningen som festingen påførte (mye muligens p.g.a tidligere slitasje), så den ene feste "dingsen" brakk. Noen som vet om slikt kan kjøpes , eventuelt på komplett eller lingnede sider, har prøvd å søke litt, men problemet er vell egentlig at jeg ikke har fnugg aning om hva jeg skal søke på .. :hmm:

specs:

Asus A8N-E hovedkort, 939 socket..

Takker for all eventuell hjelp .. :)

Endret av epicstorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifte til AM2 på et S939-hovedkort, det går sikkert ikke bra... Ser på installasjonsvideoene for kjøleren på www.zalman.co.kr at den kjøleren for Socket 939 skal festes med en skrue på hver side, mens AM2-kjøleren festes med en klips. Noe av problemet er sikkert at de mothakene på plastrammen på S939 ligger litt lavere enn på AM2, slik at det ble for mye belastning på rammen. Hvis skruehullene er i orden fremdeles burde du bytte AM2-kjøleren i en for S939.

Lenke til kommentar

Takker for svar.. ;)

Zalman 9500 AM2 skal passe til socket AM2, 754, 939 og 940 .. så jeg forstår ikke hvorfor den ikke skulle ha passet, pluss at jeg har tullet såpass mye med vifta at den neppe er noe som jeg kan få byttet ..

Ser nå at produsenten heter "Lotes" (ikke at produsent har noe å si), og at navnet på delen jeg ødela heter "Retention Module", noen som vet hva dette er på norsk? :)

Finner flere ikke norske netbutikker som tilbyr denne delen, men jeg vil helt unngå å bestille en del til 70 kr, for så å betale 300 kr i frakt .. :no:

asus.jpg

*edit* ser nå hva asdfteam mener, virker som om 9500 led er betraktelig bedre å feste en AM2 vesjonen .. men nå har jeg uheldigvis kjøpt den alt + at jeg helst ville ha den nikkelbelagte versjonen .. :) kan vel kanskje angre litt nå jah.. :whistle: */edit*

Endret av epicstorm
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært sikker på at den ramma er likedan på s754 og s939 skulle jeg gjerne sendt deg den. Jeg har sikkert 4-5 løse liggende etter å ha brukt div. kjøleløsninger som krevde at den måtte bort.

Dersom noen her vet om de kan brukes om hverandre skal jeg gjerne sende deg en i posten.... om ikke noen andre har en som er tatt av et s939-kort da.

Men om du vil teste så send meg adressen din i en pm så skal jeg få den ivei. :)

Lenke til kommentar
persistent: skulle hatt en i reserve selv hvis du har en del til overs ;)

7009540[/snapback]

SKulle vel la seg ordne, tror jeg har to igjen. Problemet er at jeg har mesteparten av datalagret mitt ute i feriehuset vårt, men skal dit på lørdag så jeg kan hent en da. Send meg en PM med adressen så skal jeg hive en i posten til deg på mandag. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...