Vaff1 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Heisann. Nå er jeg på den siste finpussen før jeg kjøper en ny pc. Jeg trenger alt. Jeg skal bruke pcen for det meste til å spille spill. Det meste vil gå i Flightsim så derfor må jeg ha Thrustmaster HOTAS Cougar Jeg er en Falcon 4 fan :-) Jeg lurer på om oppsettet mitt er bra eller om det trenger endringer. Noe jeg glemmer??? Blir veldig glad for all hjelp Mitt oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32121. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Den ser bra ut den, men ville ha valgt en annen strømforsyning en thermaltake. De har et frynsete rykte, mildt sakt. Mist 500w eller 600 watter yter nok bedre og er langt lavere ang støy. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Stotter forslaget om en annen PSU enn Thermaltake.... til et sapass dyrt oppsett er det merker som seasonic, mist, tagan, enermax som gjelder. Et annet tips kunne eventuelt vart a kjopt 7950gt pa ukens tilbud, med litt klokking saa sparker det jo rumpe. 7900gtx er forholdsvis dyrt egentlig, 7950gx2 koster jo ikke sa veldig mye mer heller. Mener 7950gt er pa tilbud til 2500 kr pa netshop na. Direct10 kortene kommer om et par mnder ogsa..noe a tenke pa. Men helt klart et nydelig oppsett....merker at jeg begynner a bli litt misunnelig pa slike oppsett om dagen Lenke til kommentar
Vaff1 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) en nå da? Er denne psuen bedre? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32121. Endret 3. oktober 2006 av Vaff1 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg ville ha gått ned på skjermkort, og opp på skjerm. Dell 24" er på tilbud for tiden, til 6769,-, ned fra 9000,- https://prisguiden.no/product.php?product_id=43092 Skjermkort, her ville jeg ha gått ned til 7900GTO, GTX er ikke så mye raskere. https://prisguiden.no/product.php?product_id=52675 Med 24" Dell, og 7900GTO, 22.900,- https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35736 Endret 3. oktober 2006 av FBEN Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 jeg ville ha kjørt x1950XTX... det er min mening da. (men så er jo jeg ATI fan og da XD) Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 ja, eller et 1900xtx/xt bare litt klokke forskjeller mellom de.. synes ikke 7950 er så god, men det er min mening... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) thermaltake er ikke et frynsete merke. Thermaltake et kvalitetsmerke og anerkjent på gode kjølesystemer og strømforsyninger. de har faktisk noen av de beste. ta å søk Thermaltake på google så kan dere se litt på tester og meninger om TT. hvor dere har fått ideen om at TT er frynsete vet ikke jeg, men det er ikke annet en pisspreik. link1 link2 link3 finn gjerne flere selv. er drøssevis å plukke fra. får bare gode anmeldelser. Endret 4. oktober 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) thermaltake er ikke et frynsete merke. Thermaltake et kvalitetsmerke og anerkjent på gode kjølesystemer og strømforsyninger. de har faktisk noen av de beste. ta å søk Thermaltake på google så kan dere se litt på tester og meninger om TT. hvor dere har fått ideen om at TT er frynsete vet ikke jeg, men det er ikke annet en pisspreik. link1 link2 link3 finn gjerne flere selv. er drøssevis å plukke fra. får bare gode anmeldelser. 6995924[/snapback] Vel du bør kanskje ikke være så kvass, nå er det kjent at feks Thermaltake 680W er noe herk og blir fort ødelagt, leverer ikke nok power osv.. Når det kommer til "entusiast" PSUer så er ikke Thermaltake anerkjent i det hele tatt...greit at de har gjort det ok på et par tester. Dette er et av veldig mange tillfeller der den rett og slett ikke leverer det den egentlig skal..kunne kanskje gitt 1000 linker..jeje http://www.bleedinedge.com/forum/archive/i...php?t-9784.html http://www.dfi-street.com/forum/archive/in...hp?t-41848.html Når Thermaltake i tillegg er dyre, så ville jeg ikke vurdert de selv engang.... Andre kvalitetsmerker som MIST, Tagan, Enermax har alltid levert! Endret 4. oktober 2006 av fflex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) pøh. TT er billige strømforsyninger. og linke meg et par forums poster som egentlig ikke gir særlig informasjon. skal sikkert finne noen forumsposter på de andre merker også. Test av 680W der fikk den 9 av 10 stjerner. skal jeg finne flere? The Termaltake Purepower is a very advanced product. In some points it is even better than powers supplies which cost twice as much. While other producers are only concerned to rise up the maximum power output, Thermaltake concentrates on the most important things like stability and performance. A very good temperature performance, very stable voltage lines and enough power output. Given that the actual price normally is lower than the recommended retail price, it is possible that the Thermaltake Purepower is not only one of the best but also one of the cheapest fanless power supplies on the market. og her fant jeg en post om Mist mist Endret 4. oktober 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Må si denne diskusjonen forandret spor. Fra dataoppsett til diskusjon rundt strømforsyning Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Alt ser bra ut Men jeg syns du bør gå for kortet HER du Siden du betaler så mye hadde jeg også anbefalt at du går for minne HER. Kanskje du skal overklokke, da bør du ha minne me CAS Latency 4, det lar deg klokke lengere Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ville lagt litt mer i minnet, og heller gått for Corsair TWIN2X2048-6400CL4 - kr 2975,- Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 thermaltake er ikke et frynsete merke. Thermaltake et kvalitetsmerke og anerkjent på gode kjølesystemer og strømforsyninger. de har faktisk noen av de beste. ta å søk Thermaltake på google så kan dere se litt på tester og meninger om TT. hvor dere har fått ideen om at TT er frynsete vet ikke jeg, men det er ikke annet en pisspreik. link1 link2 link3 finn gjerne flere selv. er drøssevis å plukke fra. får bare gode anmeldelser. 6995924[/snapback] KRAFortune, Les brukererfaringene på Thermaltake 680watt så skjønner du hva jeg mener. 3 av 4 brukerer slakter strømforsyninga. Thermaltake erfaringer Selv om det er en nyere modell det er snakk om her, så mener jeg det blir feil å annbefale Thermatake som en strømforsyning til et high end system. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Ja tråden handler om hele pcn og den ser helt nydelig ut. Sorry for avsporing, men når noen kommer med såpass "sterke" kommentarer da synes jeg de bør kunne komme med mer enn at "jeg har den selv til mitt a64 system med 6600gt". Det er en viss forskjell i komponenter her.... Virkelig typisk å anbefale alt man har selv, og det med 680W er bare én modell...men et MEGET kjent eksempel på en PSU som rett og slett er crap. Har allerede sagt at 7950gt kan være et vel så bra kjøp, samme med 7900GTO. Begge kortene gir mye for pengene spør du meg. Men trådstarter du blir nok veldig fornøyd med den pcn uansett....misunner deg! Endret 4. oktober 2006 av fflex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Ja tråden handler om hele pcn og den ser helt nydelig ut. Sorry for avsporing, men når noen kommer med såpass "sterke" kommentarer da synes jeg de bør kunne komme med mer enn at "jeg har den selv til mitt a64 system med 6600gt". Det er en viss forskjell i komponenter her.... Virkelig typisk å anbefale alt man har selv... Har allerede sagt at 7950gt kan være et vel så bra kjøp, samme med 7900GTO. Begge kortene gir mye for pengene spør du meg. Men trådstarter du blir nok veldig fornøyd med den pcn uansett....misunner deg! 6997531[/snapback] har faktisk ikke TT i mitt system. men vet om mange som har det, og de har bare positive erfaringer. og angående brukererfaringene så er disse ofte påvirket av kjøpere som har vært uheldige med sin strømforsyning. og det er ofte slike frustrerte som legger inn brukererfaring. som er totalt useriøse erfaringer som ikke sier meg stort. men dette er siste post. siden dette egentlig ikke hører hjemme i denne posten. Endret 4. oktober 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 thermaltake er ikke et frynsete merke. Thermaltake et kvalitetsmerke og anerkjent på gode kjølesystemer og strømforsyninger. de har faktisk noen av de beste. ta å søk Thermaltake på google så kan dere se litt på tester og meninger om TT. hvor dere har fått ideen om at TT er frynsete vet ikke jeg, men det er ikke annet en pisspreik. link1 link2 link3 finn gjerne flere selv. er drøssevis å plukke fra. får bare gode anmeldelser. 6995924[/snapback] greit nok, alle har dårlige modeller. akkurat som mist 600 watt ryktet å være høylydt. nå har mist500 og hiper580 vært rullerende flaggsjip. synes kabinettene kommer i samsvar med pris og kjøling, modeller fra 500 12x2, sideventil, glass/med eller uten, hd kjøler, støv filter. forholdsvis møbel. Lenke til kommentar
Vaff1 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35779. Da har jeg havnet på denne stien. Noen andre forslag?? Mye god hjelp til nå :-) Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann. Nå er jeg på den siste finpussen før jeg kjøper en ny pc.Jeg trenger alt. Jeg skal bruke pcen for det meste til å spille spill. Det meste vil gå i Flightsim så derfor må jeg ha Thrustmaster HOTAS Cougar Jeg er en Falcon 4 fan :-) Jeg lurer på om oppsettet mitt er bra eller om det trenger endringer. Noe jeg glemmer? Blir veldig glad for all hjelp Mitt oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32121. 6993170[/snapback] Hadde lett byttet joystick til Saitek X52 ihverfall. Lenke til kommentar
Vaff1 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann. Nå er jeg på den siste finpussen før jeg kjøper en ny pc.Jeg trenger alt. Jeg skal bruke pcen for det meste til å spille spill. Det meste vil gå i Flightsim så derfor må jeg ha Thrustmaster HOTAS Cougar Jeg er en Falcon 4 fan :-) Jeg lurer på om oppsettet mitt er bra eller om det trenger endringer. Noe jeg glemmer? Blir veldig glad for all hjelp Mitt oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32121. 6993170[/snapback] Hadde lett byttet joystick til Saitek X52 ihverfall. 7001528[/snapback] Den har jeg hatt og liker den ikke :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå