ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei.. Fikk mitt nye skjermkort i dag.. Club3D Geforce 7800GS 256MB AGP.. Alt er bare fryd og gammen her, kan spille og greier.. Men når jeg skulle åpne en film fra youtube.com i Opera hang plutselig alt seg.. Det lagger hvertfall noe helt sjukt. Får etter en liten stund åpnet oppgavebehandlig og skrudd av opera derfra.. Så tenkte jeg jeg skulle prøve en vanlig film da. Åpnet VLC, og gjett hva? Det var bare enda verre enn under Opera! Sånn kan jeg ikke ha det altså.. Hva er det som er problemet? Lasta ned og innstalerte nyeste driver når jeg innstalerte kortet i sta. Takk for hjelpa.. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 renksa du driverene med driver cleaner pro? ofte er det gamle drivere som lager h*^$%te.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har nøyaktig samme problemet i FireFox med Geforce 7900GT. Men det er i kun noen tilfeller hvor sider bruker WMP-plugin'et at alt henger seg. Men det er kun på enkelte sider at dette skjer, har ikke problemer med WMP-plugin på f.eks break.com. Eneste håp er da å trekke ut strømkabelen fra PSU'en, for så å sette inn igjen for å provosere en restart av systemet. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 renksa du driverene med driver cleaner pro? ofte er det gamle drivere som lager h*^$%te.. 6993152[/snapback] Nei bare sletta de gamle vanlig jeg.. Skal ta også prøve å innstalere alt på nytt igjen.. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 som sagt, last ned driver cleaner, slett alt av nvidia (og ati for aa vaere paa den sikre siden) restart og reinstaller Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Det hjalp cirka ikke en dritt.. Sorry, sa feil i sta.. Er på VGTV jeg får prroblemer, og den bruker jo wmp, ser ikke ut til at jeg har noen problemer på youtube.com som jeg sa først.. Men VLC? Skal prøve å innstalere PowerDVD som var med skjermkortet, og se hva som skjer da.. Noe annet som kan være problemet? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 kan du ikke velge andre format? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Andre format?14 Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 noe av det samme problemet her også.. opera og ie. installerte ny mediplayer v11b2, dette ble løsningen. (Har derimot ingen problem med vlc) Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 trykk der pilen viser, og velg quicktime i menyen ringet inn i roedt. du kan oxo bruke klite codec pack som har en quicktime driver som gjoer at du slipper quicktime og itunes Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Det hjelper jo ikke stort det hvis jeg ikke får spilt av noe i VLC.. Tross alt det jeg bruker mest.. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Sorry altså, men jeg bare MÅ fikse detta! Ingen som har noen løsninger? Hjalp ikke stort å laste ned siste versjon av VLC heller. Edit: Yay! Fant noen på nvidia sine forum som hadde nøyaktig samme problemet.. Det hjelper å sette ned maskinvareakselerasjonen viser det seg, men det er vel ikke en permanent løsning, men de sier det hjelper å bruke drivere fra guru3D, så prøver dette.. Edit2: Selvfølgelig er den fantastiske sida til guru3D nede da.. =/ Endret 3. oktober 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 proev klite codec pack (standard) med mediaplayer classic, den tar alt, inkl. real media og quicktime Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Når ikke engang selveste VLC klarer å spille av filene, tyder dette på at det er et langt alvorligere problem enn bare codec-kluss o.l. Slik som Erlend sier hjelper det visstnok å skru ned maskinvareakselerasjon. Da mistenker jeg det er noe i driverene som skaper trøbbel Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 det skader ikke aa proeve fordiom.. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Lastet ned driverne fra guru3D (85.98) og da funker alt som det skal.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå